donderdag 22 augustus 2013

Waka Waka

Omdat ik soms wel eens iets voor een goede doel wil doen, en daarbij nooit helemaal mijn eigen belang vergeet, had ik voordat ik naar Parijs ging een WAKA Waka besteld, nee niet Waku Waku, het programma dat jaren op de tv is geweest en waar het ging over dieren en waarin dan bekende sterren doormiddel van leuke dierenfilmpjes antwoorden moesten geven op vragen. Het Waku waku gevoel steeg enorm in die jaren. Ik herinner me nog 1 spectaculaire uitzending, waarbij een jongentje van ik denk hooguit 6 jaar, vol trots zijn python liet zien, een monster van een beest. De presentator stond erbij en dat jochie zei, dat hij dat dier op zijn schouder kon leggen en wat doet een python juist die gaat om iemands nek heen, dus dat deed dit dier ook, waarop het jongetje ineens zei, " Hij  zit nu wel een beetje heel erg strak.." Ik heb daar vreselijk om moeten lachen, maar het is natuurlijk best wel ernstig als dit gebeurt, laten we eerlijk zijn. De presentator raakte even in paniek en vroeg of hij hem even van de schouders van het jongetje moest halen, terwijl het jongentje blauw aanliep en dus inderdaad naar ademsnakkend zei dat dat goed zou zijn..  Dat gebeuren dan ook. Daar gaat het nu niet om natuurlijk maar wel om de waka waka, een oplaadsysteem die je kunt kopen bij de nuon, waarbij je doormiddel van stroom of de zon, (daglicht) dit apparaat kunt opladen en dus zo altijd extra mogelijk heden hebt om je i Phone op te laden, want laten we eerlijk zijn, een i Phone is prachtig maar het is zo leeg, eigenlijk zou je twee moeten hebben om een beetje redelijk de dag door te komen zonder dat je telefoon de hele dag aan de oplader ligt. De mijne is nog geen maand oud, en moet 2 keer per dag op de oplader, plus dat hij soms de hele nacht er over doet om opgeladen te raken.. dus dat is inmiddels opgelost met de geweldige service van T-Mobile, met de ruil aan de deur optie, je kan je telefoon omladen voor een andere, gelijkwaardige toestel binnen 60 dagen, met het enige risico dat het toestel slechter is dan je nu hebt, maar dan kan je weer ruilen.. dus ik waag de gok omdat dit niet leuk genieten is van mijn iphone 5. Maar terug naar de Waku waku, inmiddels bestudeer ik de plaatjes en zie tot mijn stomme verbazing dat de universele oplader ontbreekt, dus ja wat nu.. ik kan maar 1 ding bedenken, bellen met de klantenservice om daar te vragen of ik het echt mis of dat ik misschien heel dom ben.. Bij het opnemen van het toestel begin ik mijn verhaal met de waka waka... het meisje is even stil, blijft stil en vraagt dan aan mij of ik nog een keer misschien het wil herhalen, en aardig als ik ben herhaal ik dat ik me afvraag of ik de universele usb stekker mis om mijn waka waka op te laden... Ze vraagt nog een keer of ik echt waka waka zeg en dat zeg ik toch.. ze begint wat te lachen en zegt dan heel vriendelijk daar heb ik nog nooit over gehoord, om vervolgens info te winnen bij haar collegas. Het gaat helemaal goed ze komt terug en inmiddels wat wijzer geworden adviseert ze om maar naar de afdeling verkoop te bellen, en ze geeft me vriendelijk het nummer. Ik bel daarheen en ik krijg als antwoord dat elke universele usb stekker op de waka waka past en dat ze daarom dus geen stekker meeleveren.. maar dat staat nergens vermeld.. dus ik begrijp dat niet helemaal goed waarom dit nergens staat. maar goed ik ben dus wijzer geworden, met als voordeel dat ik mijn waka waka in de zon kan leggen in warme landen om zo op die manier toch mooi verbinding te blijven houden met al mijn dierbaren en leuke mensen die ik ken... dank zij de waku waku, sorr de waka waka....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten