donderdag 15 augustus 2013

het is maar kauwgom



Ooit lang geleden zag ik op de site van de pracht artiest Mondo Leone een artikel over een man die in londen in een bepaalde wijk allemaal kauwgompjes aan het beschilderen is tot ware kunstwerkjes. Heel bijzonder vond ik dit, en het sprak me enorm aan. Dit vertelde ik natuurlijk aan vriendin Marlous die ook zo van dit soort gekke dingen houd en afgelopen Parade vertelde ik haar dat ik naar londen ging waarop ze opperde om eens te gaan kijken of ik kauwgompjes kon vinden in londen met die schilderingen, daar foto's van te maken, en dat mee terug te nemen als les materiaal. Samen met een collega hadden ze al bedacht, na mijn tip, dat het wel eens leuk zou zijn om dat op ons plein van de school te doen. Kunst op kauwgom. Dit is natuurlijk voor mij een geweldige uitdaging dus ik dacht meteen dat ga ik doen. Via de site van Mondo leone uitgezocht waar de kunstenaar aan het werk is en waar ik moest zoeken ook hoe hij dus heet Ben Wilson. Via allerlei omwegen wist ik inmiddels waar zijn werk te vinden moest zijn. Bij mijn bezoek vertelde ik aan Erwin dat ik maar 1 ding heel graag wilde en dat was opzoek gaan naar de beschilderde kauwgompjes van Ben. Erwin is erg goed in het uitzoeken van diverse sites en wist via allerlei slimme zoekmethodes te vinden waar precies deze kauwgompjes te vinden waren, inmiddels ook al iets gevonden over de methode hoe Ben te werkt gaat, welke straat we de meeste kans hadden ze te vinden. Kortom een man waar je wat aan hebt. ik loop tenslotte alleen maar rond met een blik in mijn ogen van wow wat leuk en ik vind het wel, niks geen georganiseer ik ga op onderzoek uit en zal daardoor vaak niet vinden waar voor ik kwam maar zie wel een hele boel dingen. Met Erwin weet ik zeker dat ik vind waarvoor ik kom.. heerlijk is dat. Wij samen met de bus, metro, bus op weg naar de straat waar we de meeste kans zouden hebben. Het eerst kauwgompje vond Erwin, en beiden waren we er aangenaam door verrast omdat we dachten dat het wel nep zou zijn maar nee dus, het is waar, en al lopend door de straat, helaas bergopwaarts, kwamen we er steeds meer tegen. Het mooie is dat je deze saaie straat dus daardoor al speurend beklimt en voor je het weet aan het eind van de klimtocht bent. Terug vonden we er nog veel meer en dat is genieten en leuk al is het wel dat je op een bepaalde moment het ook verliest de interesse omdat je het dan wel weet, dat is een beetje jammer dat wel. Helaas hebben we de kunstenaar zelf niet gezien maar genoeg kauwgom dus hieronder dan de fotos van de prachtige stukjes kunst die in londen op straat liggen.




geplukt van het internet

daar zijn de kauwgompjes te vinden

de kunstenaar aan het werk

een kunstwerkje op kauwgom


Geen opmerkingen:

Een reactie posten