dinsdag 6 augustus 2013

hangsloten

Praag

Hoe het is ontstaan en wanneer het begonnen is ik heb geen idee, ook weet ik niet wie er mee begonnen is, of het spontaan was of dat het bedacht is, maar het boeit me enorm, De hangsloten met verdwenen sleutels. Zoals ik ooit in Amsterdam de zager ontdekte in een boom, de springer in
Berlijn, zo kwam ik ineens in Amsterdam langs een straatje die over een brug ging en daar zag ik voor het eerst deze hangsloten hangen, prachtig vond ik het, het maakt indruk, het bleef door mijn gedachten spoken met de gedachte hoe kan dit nou, hoe zit dit. Dat antwoord weet ik nog steeds niet, maar inmiddels een stad verder en in Praag zie ik het weer gebeuren. Massa hangsloten die er zijn opgehangen, soms met een tekstje soms met niks erop maar ze hangen er in alle soorten, maten kleuren, het is prachtig en het maakt indruk dat zeker. Inmiddels heb ik ook maar een paar hangsloten gekocht bij de action om deze maar in Amsterdam, Utrecht, London, Parijs op te hangen om zo toch maar aan te geven dat ik er ben geweest.. je voetsporen achter laten.. zoals ik met de voet doe waarvan hier regelmatig, of op facebook foto's verschijnen...  ik weet niet of er meer steden zijn met deze sloten maar als men dit weet, wil ik het graag weten. Heb je toevallig een foto gemaakt dan wil ik die ook graag met de plaats waar hij genomen is, zodat ik hier nog een keer een blogje aan kan wijden. De steden  Amsterdam en Praag hoeven dus niet meer die heb ik al vastgelegd op de gevoelige plaat.(Inmiddels even op google gekeken en er schijnt ook een brug te zijn in Parijs, en laat ik daar nu komen deze zomer, in Kohln,
Hier staat nog een link naar een mooi artikel hierover in de volkskrant  daarin staat oa dat het ontstaan is in Hongarije en dat vind ik nu leuke weetjes en dat het zo verder door heel de wereld is gegaan.. Het zijn vooral liefdeskoppels die daar een slotje hangen, maar aangezien ik toch wel erg leuk een koppel met mezelf vorm hang ik de mijne er ook gewoon bij met de tekst www.flarden.nl.
zo ben ik er ook bij..


Praag


Praag


Praag
Praag


Amsterdam
Amsterdam




Geen opmerkingen:

Een reactie posten