woensdag 26 december 2012

tweede kerstdag

Ach soms moet je accepteren dat tweede kerstdag niet meer is dan tweede kerstdag en er ook niet meer van willen maken dan dat wat het is.. zo ook vandaag. In alle vroegte stond vriendin Heleen voor de deur en gingen we op weg naar de zwarte markt in Beverwijk.. en dat is toch leuk vind ik altijd een feestje. Het is natuurlijk dat je op zon dag gaat winkelen en doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is maar toch..... het is het ook stiekem voor mij.. lekker shoppen en kijken. Onderweg druk aan het praten waarop 'heleen ineens zegt.. hey volgens mij mis je de afslag... en ik nog denken welke afslag want ik ga altijd helemaal via de a10 richting Zaandam om dan zo naar beverwijk te gaan. maar het schijn gemakkelijker te gaan.. dus ja omdraaien via schiphol... en daar maakt Heleen weer de leukste opmerking ooit.. ik vraag aan haar of we daar wel mogen rijden waar we nu rijden. waarop Heleen zegt ja hoor er staan borden.. gevolg dat ik meteen tegen haar zeg, oh gelukkig maar, er staat een bord verboden in te rijden en ga terug... maar ik mag er rijden want er staan borden... wij beiden in een stuip natuurlijk en nee hoor die borden stonden er niet.. maar goed de toon was gezet en we konden heerlijk weg samen en aangekomen bij de zwarte markt krijgen we meteen al ons eerste kadootje we konden de auto zo kwijt vlak bij de ingang dus niks niet vele kilometers lopen om bij de ingang te komen. er was plek zat, je zou bijna roepen  God zij dank het is crisis we kunnen mooi snel en dichtbij de ingang parkeren en het tweede kadootje was meteen dat we gratis naar binnen konden... dus heerlijk lopen dwalen over de zwarte markt en kijken en het is opvallend hoe weinig mode er nu is.. alles is strak en dat staat nou net niet zo geweldig bij mij omdat het goede leven zich weer eens aftekend op een plek waar ik het liever niet zie.. Mijn broer maakte de geweldige opmerking afgelopen eerste kerstdag.. "Omdat ik krimp door mijn leeftijd, hou ik vel over en dus krijg ik een buikje en een vetrandje...., ik ben dus niet dik maar ik krimp..." Ik vind hem prachtig en ga hem maar veel gebruiken maar kleding was dus totaal niet aan mij besteed.. dus weinig kleding gekocht wel prachtige handschoenen voor ene volgende kerstgala  en prachtige zwarte vleugels voor een engel en nog wat meer dingen.. erg leuk in ieder geval.
Verder na eindeloos dwalen en lopen lekker weer richting huis gegaan  en weer geen file te bespeuren dus dat is ideaal.. vond ik.. en erg leuk en genieten.. bij thuiskomst was ik ineens door die overkill aan kerstliedjes het zo zat dat ik begonnen ben met mijn boom maar weer af te tuigen.. en op te ruimen.. en ach als je even doorzet is het zo weer weg.. en ik moet zeggen ik vind het prachtig als hij staat maar ben nog blijer als hij weer weg is.. heb trouwens bedacht dat ik maar eens op zoek ga naar vogeltjes in zilver en zwart voor in de boom.. vind ik wel wat hebben.. raak steeds gekker op vogeltjes in de boom.. daarna lekker verder ingepakt voor Brussel, de wasmachine echt afgekoppeld en leeg gehaald van het water omdat morgen de nieuwe komt.. en mijn buuf was zo lief om aan te bieden dat als ik vandaag nog was had ik het bij haar mocht doen.. maar ja dat was niet nodig.. want ja ik had al in Mussel gewassen.. maar als ik dan zo mijn dag bekijk denk ik wat toch weer een dag vol zegeningen... een geweldige buurvrouw die voor je meedenkt en gewoon aanbied wil je de was doen doe dat maar bij mij je hebt mijn sleutel.. en vriendin Heleen met die geweldige opmerking onderweg en waarmee het heerlijk dwalen is door de zwarte markt.. en zo nog meer.. een buurjongen die me spontaan uitnodigd om een biertje te komen drinken.. maar ja ik drink geen bier en zat net met mijn kop in de kerstversiering.. dus dat ging niet door maar toch wat een heerlijke dag zomaar en zo mooi die gouden randjes.... dit is in ieder geval een kerstdag met veel geluk...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten