maandag 31 december 2012

een overpeinzing van het afgelopen jaar

gewoon even weer in de gedachten terug naar de nodige beslommeringen op het pad van 2012.. het jaar waarin ik toch een beetje het gevoel kreeg van het is een jaar dat zijn weg gaat maar waar we uit gaan komen ik heb geen idee. De maya gedachte dat we zouden vergaan lag heel ver achter mij en die is niet geland bij mij.. ik vond het wel een vreemde gedachte maar toch wat kan je er aan doen als het gebeurt.. niets volgens mij en mijn nuchtere ik was toch wel zover dat ik dacht okey. het is goed laat maar zijn zoals het is.. en ik leef wel verder... en dat kon dus ook naar 21 december.
Het vreemde is dat ik zo langzamerhand ga ontdekken dat ik het reizen zo leuk vind, het onderweg zijn, altijd gepaard gaan met een hoop stress en een hoop diaree tijdens een vakantie maar dat is aan mij en hoort kennelijk bij mij dus het is prima.. heerlijk zelfs.. dat is zo ik.
Terwijl ik deze overpeinzing zo zit te schrijven knalt heel alphen bijna uit zijn voegen van het vuurwerk, een aantal leerlingen hebben dus goed naar mij geluisterd want ik heb ze gevraagd om vooral veel heel veel vuurwerk te kopen en voor al heel veel heel heel veel van dat mooie violette/ blauw ijsachtige kleuren dus daar ga ik vanavond van genieten. dat roze en dat groen en wit hoeft niet maar dat ken ik wel maar die super mooie en super geweldige blauwe hoop ik veel te gaan zien.
Dit jaar was natuurlijk veel op vakantie gaan, mijn reizen naar Berlijn een stad waar ik nog steeds verliefd op ben en zal blijven, misschien komt het wel doordat ik daar mijn eerste vriendje heb leren kennen wat best eens de reden zou kunnen zijn waarom deze stad mij zo laat genieten, dan Barca. de stad waar zoveel sfeer hangt waar zoveel dingen gebeuren en waar ik zo geniet.. als ik er ben... dan de reis naar Groningen een jaar later, maar heerlijk dwalen door de stad en genieten van het olle compas.. dan de school reis naar een plek waarvan ik de naam niet meer uitspreek maar wat hebben we genoten van  onze kinderen die we mee hadden.. daarna natuurlijk de koningssteden reis naar Marokko, een belevenis dat wel, een land van uittersten, een land waar je zoveel verschil ziet en wat je in je hoofd raakt, maar mij niet in mijn hart of ziel. maar wie weet hadden we de verkeerde gids mee.. dat zou kunnen.. dan natuurlijk het laatste reisje naar Brussel.. waar ik zo vreselijk genoten heb, ondanks een heftige keel ontsteking... die me toch wel moe maakte en tevens het vele lopen waardoor een spier in mijn kuit wat is ingekrampt of zo. ik heb geen idee maar heerlijk is het. Gewoon weg te kunnen gaan en te genieten van gewoon het mogen en willen zijn. het is heerlijk om eerlijk te zijn. ik geniet nog steeds van alle indrukken en net zo hard van de mensen die mee waren.. het zijn gouden mensen die mijn vakantie dagen kleuren. en mooi maken.. heerlijk. Dit jaar waren er gelukkig niet echt veel hele diepte punten.. ja een scharrel die inderdaad een scharrellaar bleek te zijn heeft ook zo zijn charme. Het eenvoudign genieten van de kids die ik mag begeleiden, die ik les mag geven maar ook en vooral dat is mijn passie, het begeleiden van die kids in nood, die even het niet zien zitten die even juist door mij willen worden gehoord en die er daardoor doorheen komen. Dat joch waar ik zo trots op ben, die uit blind vertrouwen voor mij een cursus volgt extern omdat hij weet dat het goed is, dat meisje dat komt met een verhaal over loverboys etc, die je dan even weer net  kan helpen..
eigenlijk kan ik alleen maar denken en zeggen dat 2012 een mooi jaar is geweest met mooie dingen en veel gevoelens en prachtige kadoos door gewoon de vrienden die mijn dagen een gouden randje geven.. die er zijn voor mij .. die gewoon zijn... heerlijk
kortom ook de lezers van deze blog.. maak een mooie en onvergetelijk 2013... want als je eerlijk bent krijgen we een tweede kans met deze wereld... omdat hij niet is vergaan op 21-12 2012.. dus laten we extra genieten en veel liefde uitstrooien over 2013 naar elkaar..
en euh bedankt voor het zo trouw lezen van mijn blogs...  en vooral voor de reacties... zonder zou ik het niet kunnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten