donderdag 20 december 2012

kerstgala bovenbouw

Vanavond was het dan de kerstgala voor de bovenbouw. Hoewel ik geen les geef aan deze leerlingen wil ik er toch altijd even zijn. Tenslotte heb ik ze al 2 jaar lang lesgegeven, en tevens zie ik nog regelmatig leerlingen voor de counseling dus daarom alleen al wil ik ze even zien in hun beste kloffie. Elk jaar vind ik het weer gaaf om te zien hoe de leerlingen toch al uren van te voren bezig zijn met bedenken wat ze aan willen, complete outfits zijn gekocht, soms bij elkaar geleend, om toch maar een goed indruk te maken op iedereen om zo toch maar zich van de beste kant te laten zien. Daar waar het feest van de onderbouw, door een marokaans theehuis, een levende kerststal en spelletjes laat verlevigen gebeurt er eigenlijk bij de bovenbouw niet zo heel veel helaas.. vind ik erg jammer om te merken en te zien.. men is hier wat kariger, er zijn hapjes, leerlingen krijgen muntjes voor drinken en daar is het dan mee gezegd.. en verder is er een disco.. waar de leerlingen door middel van eeen soort van wedstrijd zich op konden geven en dus gaan ze draaien.. en eentje had het erg leuk gedaan die kwam als sumoworstelaar.... prachtig om te zien... en ook zo bijzonder dat hij dit bedenkt.. ik hou van dit soort fratsen.. en vind het humor.
Verder was de sfeer weer helemaal goed en was het top deze avond. Ik had me maar even in een mooi kostuum van het afgelopen gala gestoken, maar nu minder uitbundig omdat ik vind dat je wel onderscheid moet maken altijd.  Aan het einde van de avond nog snel even een oud leerling van de isk naar huis gebracht omdat hij anders met de bus moest en dat vond ik niet goed.. dus even snel gedaan.. het was weer een mooie en leuk avond dat zo wie zo..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten