zaterdag 1 december 2012

hermitage amsterdam

 Afgelopen  zaterdag met vriendin Kitty op pad geweest, al heel lang wilden we naar de Hermitage in Amsterdam, Zo gezegd zo gedaan natuurlijk. Ik dacht dat ik zonder moeite de carpoolstrook zou kunnen vinden, maar helaas dat ging niet helemaal zoals ik had gehoopt helaas... dus na ellenlange omzwervingen toch maar mijn tomtom gebeld, en gelukkig kon Vriendin Kitty haarfijn uitleggen waar ik heen moest gaan... dus dat was wel erg lekker en handig. Ik was er dan ook net en daar was ze al. We zijn samen met haar auto gegaan, en de mijne is keurig blijven staan daar op de carpoolstrook. Uiteindelijk konden we naar Amsterdam de Arena om daar onze auto te parkeren, wat natuurlijk ideaal is, omdat je daar kan parkeren en tevens met de metro naar de stad kan. Helaas was er een evenement daar dus we konden daar niet parkeren, maar gelukkig kregen we een flyer mee met alle p en r plekken in amsterdam incluis de adressen.. en daar ben ik meteen van.. heerlijk.. want ja dan kan ik die gebruiken voor mijn reisjes naar amsterdam en ben ik niet meer zo afhankelijk van de arena.. heerlijk. Maar wij dus door naar de Gaasperplein waar je dus ook kon p en r-en voor 8 euro. Dus wij met de metro naar het waterloopleinmarkt, want daar schijnt de Herbitage vlakbij te zitten en dat klopt ook, dus dat scheelt, wij er naar toe. Maar wat een groot museum is het, en wat een boeiende tentoonstelling over Vincent van Gogh en ook van de impressionisten, het museum laat ook een paar dingen zien over de hermitage in Rusland en tevens van het gebouw wat het vroeger was war nu de Hermitage zit in Amsterdam.Vroeger was het een vrouwenhuis waar oude vrouwen werden verzorgd, en zo was er ook nog de keuken van 1725 wat ik dus prachtig vind. Ze hadden er ook een mooi schimmenspel in zitten dus ik heb er genoten.Natuurlijk heb ik foto's lopen maken wat niet mag, maar ja, wie let daar nu op, ja okey 1 suppoost en die zei u maakt toch geen foto's he. Waarop Kitty zei, jij maakt toch nooit fotos in een museum, waarbij ik zei nee natuurlijk niet en tijdens het praten op mijn eigen ludieke wijze toch nog foto;s maakte,. wat de dame dus niet door had omdat ik dat zo onopvallend doe altijd.... het werkt altijd.  Na de Hermitage zijn we leuk met elkaar naar het centrum gelopen, heerlijk gegeten in een leuk restaurant en daarna dwalen door de zo bekende straatjes met mooie dingen die je er kan kopen. Het was jammer dat het zo regende en dus liepen we met hele natte voeten door amsterdam maar dat mocht te pret zeker niet drukken. Heerlijk ergens gezeten wat te drinken in de negen straatjes, daarna lekker door gekacheld naar een restaurant, die was verdwenen en waarbij we dus uiteindelijk in een tapasrestaurant kwamen , en wat ook weer erg gezellig en goed was. Dat vind ik altijd het leuke in Amsterdam dat je gewoon loopt en je komt de dingen wel tegen die je tegen moet komen.. heerlijk.... Na het eten lekker terug naar de metro, waar we toen er toch achterkwamen wat er aan de hand was in de Arena, namelijk een voetbalwedstrijd tussen ajax en psv.. moge de beste winnen.. denk ik dan maar. Vind het alleen zo hinderlijk dat de supporters zo moeten schreeuwen, maar dat kan aan mij liggen. Maar ik moet zeggen het was weer een heerlijke dag vandaag en heb genoten heerlijk.....












Geen opmerkingen:

Een reactie posten