maandag 9 september 2024

londen dag 4

De afspraak met Erwin was zoals te verwachten was. Elkaar niet zo lang geleden gezien. En het voelt als vanouds. We hadden weer wat communicatie problemen. Erwin zou eerder komen  naar de afgesproken plek, dus ik naar het restaurant, Erwin bedoelde de plek bij het Tudor huis waar ik in het parkje had gezeten. Kortom we hebben elkaar te lang niet gezien blijkt wel.

We kwamen bij het restaurant aan en dat bleek gesloten te zijn. Dus zijn we verder gaan zoeken naar een ander restaurant. Erwin vertelde dat zijn huurders uit zijn flat gaan en dat hij er weer wil gaan wonen. Lijkt me meer dan prima om eerlijk te zijn.

We kwamen uiteindelijk uit bij een Vietnamees waar we heerlijk hebben gegeten, daarna hebben we heel lang zitten praten over ons leven, heden, toekomst en verleden.

Tegen een uur of 10 ben ik weer terug naar het hotel gegaan. Onderweg had ik Turkse lekkernij gekocht, een soort opgerold koekje met daarin een vulling.  ik verheugde me daar echt op maar wat was het goor.. zo’n spijt van.. mier zoet en niet te eten dit eten is de zonde niet waard.... dat beland dus in de prullenbak of op een bankje voor iemand die het wel lekker vind.. ik hoef het duidelijk niet.

De plannen voor vandaag zijn duidelijk.. eerst naar twee gebouwen op aanraden van Erwin, daarna naar een museum, daaraan vast Camden Market. En daarna zien we wel, moet ook niet te laat  naar het hotel omdat ik moet inpakken, dat is ook altijd wat gedoe. Zeker nu ik teveel heb gekocht.

De  nacht ging lekker ik slaap hier goed gelukkig. Al is het vreselijk gehorig, hebben mensen hun ramen open voor en de frisse lucht maar ook voor de hitte, het gaat goed op 2 oude dames na, doof en om 5 uur wakker en dan gaan ze voor hun doen zachtjes praten.. maar  dat is hard..

Inmiddels hebben ze het ook begrepen in het hotel dat de afzuiging in het toilet aan moet blijven als ik weg ben, de geur is dan stukken minder.

Vroeg aan de wandel gegaan voor bezoek aan de serpentine galeries op aanraden van Erwin. Veel te vroeg gevolg ik kon meteen de Henri More arch, de memoriam fontein voor lady Di en het beeld van Isis bekijken. Een heerlijk broodje eten in plaats van het ochtend lawaai brood dat niet vult maar wel veel calorieën geeft.

Daarna de twee galeries bezocht, de eerste op aanraden van Erwin, ging over een kunstenares en feministe , gevolg heel veel vagina's op verschillende manieren uitgelicht. Daarna naar de andere galerie waar prachtige beelden stonden, daar heerlijk genoten van wat voor mij kunst is.

Daarna natuurlijk nog even de prins Albert memoriaal bezocht , denk dat Victoria veel van hem heeft gehouden maar wat een vreselijk pompeus kitscherig ding.. na een lange wandeling door het park met de metro naar Sir Johns Soanes museum , waar een rij stond wat ik niet verwacht had.

Nou het museum was het wachten waard. Maar wat een chaos, hij heeft zoveel verzameld dat er geen plekje ongebruikt is gebleven.  Vooral zijn lichtval op de objecten maakte het indrukwekkend. Was blij dat het gratis was want wat een hoop te zien en ik kon alleen maar denken dit is ook al 100 jaar niet afgestoft en wat zullen hier veel ongedierte lopen.

Nadat ik daar was geweest ben ik naar Camden market gegaan waar het onaangenaam druk was.. merkte dat door de drukte de sfeer minder is. Maar goed wel heerlijk rond gekeken.

Lekkere lunch gehaald bij een Grieks restaurant, leuke ober die steeds sorry zei. Nog even over de markt en besloten om naar het kenwoodhouse te gaan. De weg er naar toe was zeer bijzonder, eerst een heel lang stuk langs de weg, veel klimmen, daarna via een heel klein deurtje een gigantische stuk lopen door een prachtig Bospark om uit te komen bij een groot grasveld met een prachtig kunstwerk van Henri more de bekende beeldhouwer van Engeland. Het huis was op zich de tocht wel waard om er heen te zijn gegaan. Zag een onbekende Vermeer die volgens mij niet te zien was in de grote tentoonstelling in Amsterdam.  Er was ook een Rembrandt maar wel 1 van de tig zelfportretten. De kamers waren vrij sober ingericht helaas. Maar het was goed.

Daarna met de bus terug naar broccoli Lane om nog even wat streetart te snuiven .

Helaas werkte de metro niet mee, er was een storing. Dus ik besloot om naar paddington station te gaan en bij de Indiër te gaan eten van de eerste avond. Omdat het lekker was en omdat het niet overdreven duur is.

Bij de Indiër heerlijk gegeten en de blog bij gewerkt en daarna naar het hotel vroeg mijn bed in morgen heel vroeg op..