donderdag 5 september 2024

en dat na een week weer voor de klas te hebben gestaan

 

Nou na een week werken, 2x  de kb training te hebben gedaan, gisteren een min of meer rustdag te hebben genomen, maar wel even bij Sven en Denise, twee oud leerlingen die ik les heb gegeven. Sven is inmiddels een vriend van mij, langs geweest want tenslotte is hun dochter geboren. Een prachtig meisje. Ik mocht haar vasthouden maar daar heb ik voor bedankt, ik ben daar niet echt handig in en ben als de dood dat ik schrik en dan de baby of de lucht in gooi of dat ik het laat vallen.. is niet zo mijn ding om eerlijk te zijn.

Het was in ieder geval erg gezellig daar en heb er heerlijk zitten praten, de beschuit met muisjes gingen er ook goed in.

De hele week is nu al gelukt om niet meer in de nacht te eten, 1 van  mijn zondes, ik ging dan eten  in de nacht als ik er even uit moest om wat voor reden dan ook, of omdat ik er uit ging en dacht KAAS!!! er moet nu echt wat aan het gewicht gedaan worden, dus we gaan weer langzaam terug naar sober eten. de eerste twee weken is het wel letten op het eten maar vooral om af te leren om na 10.00 nog te eten, en wie weet kom ik zover dat ik niet meer na 20.00 eet.. maar dat zien we wel

Dus toen de wekker ging om 7.45 dacht ik ... dat is niet goed.. ik wil de date met mijn bed nog even in stand houden.

Maar goed ik vond dat ik moest gaan sporten, mede omdat ik anders te lui ga worden en tenslotte verbrand ik bij deze sport zoveel  calloriën dat het wel lekker is.

De warming up bestond uit een spel

we stonden in een kring met een grote gele bal

eentje stond in het midden

die gooide de bal naar iemand,  de gene in het midden maakt een burpee en dan moest degene die de bal had gevangen in de kring staan en zo rond.

Daarna deden we een spel met een schijf, de schijf ga je door terwijl iedereen in een plank stond, je rende een rondje en dan weer in de plank en ging de volgende.

Als laatste warming up in twee tallen, ( ik mocht weer met René)

de ene in squat hold de ander in lunges naar de overkant

daarna de ander

de volgende was met jump squat sprongen naar de overkant.

daarna in de rups

en als laatste op handen en voeten  maar met je buik naar boven met een yoga blok op je buik. dat was ook best nog wel even een dingetje

daarna begon de hel..

opdracht 1:

2-4-6-8-10-8-6-4-2

ziet er heel lief uit maar het is een hel

de oefeningen waren

deadlift

snatch links

snatch rechts

 sit up

 opdracht 2

 duo wod ( dus ik heb hem met Rene gedaan)

4 rondes

p1

30 wallballs

20 box jumps

10 push ups

de andere mocht kiezen

of plank, of v sit of wall sit


opdracht 3:

3 x 5 minuten deze oefeningen doen met 1 minuut pauze tussendoor

EMOM

run 2x heen en weer door de zaal

10 sit ups

20 squats

30 kb press ( l+ r is 1)

40 cleans ( links en rechts is 1)

50 mountain claimbers ( links en rechts is 1)

het was de hel.. want je wilt toch graag alles gedaan hebben in die 5 minuten maar het was niet haal baar, of slecht haalbaar.

Daarna de heerlijke buikspieren, 50 seconden werken 10 seconden om te wisselen

1 crunches

2 leg raisrers

3 de buik crosse

4 side plank links

5 side plank rechts

6 de bridge


daarna mochten we eindelijk rekken en strekken.. en aan de thee


Geen opmerkingen:

Een reactie posten