zaterdag 21 september 2024

kb de hel op donderdagavond... ( beginners les)

 

Helaas was de klok stuk dus konden we niet zien hoe laat het was tijdens de training maar gelukkig had ik mijn horloge om.. 

Dit keer waren Richard, Marc0, Marjolijn die bij me lagen. en natuurlijk dagen we  elkaar behoorlijk uit altijd. proberen om net iets meer te pakken.

De warming up bestond uit  de gebruikelijk up

knie heff

hakken billen

squat

armen naar voren

armen naar achteren

8 push ups

en dit keer lunges links en rechts

daarna begon de eerst opdracht..

we begonnen met

swing 30 seconden en dat 5 rondes met 15 seconden rust

daarna

de snatch links en rechts per ronde afgewisseld, wederom 30 seconden per arm en dan 15 seconden rust

ook dat lukt me gelukkig

stukje buikspieren

eerst de leg raisers 3 rondes van 30 seconden

de hipbridge ook 3 rondes 30 seconden

wederom aan de bak met de kb

shoulder press

 die heb ik maar met 16 gedaan je kan je ook te veel uitdagen tenslotte.

deze ook 5 rondes van elk 30 seconden en  15 seconden rust

one leg daadlift  eerst links daarna rechts en wederom  6 rondes per been 30 seconden en 15 seconden rust

daarna weer de buik

eerst gingen we high reach sit up doen

daarna kwam de serie planken., en daar heb ik zon hekel aan

eerst de gewone plank 90 seconden

daarna 60 seconden

en dan 30 seconden

met tussen door steeds minder rust eerst 15 seconden, daarna 10 en uiteindelijk 5 seconden wat geen klap voorstelt

Om het feest compleet te maken ook nog push ups de schouders waren al behoorlijk verzuurd inmiddels. dit moesten we wederom 3 rondes doen

daarna meteen over in de mountain climbers

kortom het was een hel

zeker de laatste oefening waar bij je met een gewicht in je handen, armen gespreid moest gaan staan en dan dat 30 seconden vast houden dit 3 rondes. 

gelukkig was het daarna de cooling down en dan de thee maar wat was het afzien en zeker als je voor het eerst er bent als beginner dan is het denk ik eenmalig dat je komt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten