zondag 2 juni 2024

Het Blok....

 

Ik ben zeker niet van de klusprogramma's, sterker nog ik hou niet van klussen. Een muurtje witten is nog te doen, maar al dat voorbereidende werk daar heb ik zo een hekel aan dat ik het het liefst door iemand laat doen. en gelukkig zijn er genoeg klusjesmensen op de wereld die dat maar wat graag doen.

Toch ben ik helemaal in de ban van het programma  Het Blok, wat begon als een stukje nieuwsgierigheid, liep uit op een soort verslaving om er naar te kijken.

Wat ik vooral erg mooi vind om te zien, dat er twee oudere stellen zijn, een stel dat al wat meer in het leven staat en een paar jongeren die ook mee doen.

Ik zie graag wat er dan gebeurt en het is zo bizar het verschil hoe de ouderen in de groep werken, het aanpakken en hoe ze doorzetten, bij elke tegenslag zuchten ze een keer en gaan in de actie. dus dat is wel heel fijn, ze pakken aan en werken gestaag door..

De jongeren van de groep, die hebben het heel wat lastiger, ze lopen de kantjes eraf leggen steeds de schuld bij anderen of bij elkaar. ze pakken niet door en liggen soms meer in bed dan dat ze aan het werk zijn...

Er is ook een stel dat steeds praat over hun dochtertje van nog geen 3 maanden geloof ik. .en ze kunnen niet zonder hun dochter, kortom ze gaan regelmatig op en neer naar Leeuwarden, op 1 keer ging de dame van het stel zelfs naar een voetbalwedstrijd omdat ze haar club niet in de steek kon laten. .. alsof ze haar zullen missen als ze niet op de tribune zit..  maar het gevolg is voor beide jongere stellen, dat ze gigantisch achterlopen en daar nog steeds verbaasd over zijn dat het niet afkomt.. soms ze de 1 gewoon te wachten tot de ander terug komt van de bouwmarkt en doet gewoon niets. behalve in bed liggen en eten.. 

De ouderen pakken gestaag door, het doet er niet toe of de een eens wat minder zin heeft of onderweg is om iets te halen ze werken door. 

Ik blijf het zeer leerzaam vinden om dit te zien  hoe het zich ontwikkeld maar ook hoe de verhoudingen steeds meer verschuiven.. maar je ziet de oudere stellen meer samen komen, eten samen en vermaken zich uitstekend met elkaar en klussen gewoon door, alsof er niets aan de hand is.

Het stel wat later erbij is gekomen, die vielen meteen met de neus in de boter,...  maar die klussen vooral lekker door soms samen soms doet de man het alleen omdat zijn vrouw naar Drenthe gaat om de kinderen te zien.. kortom daar gaat het goed maar is niet echt efficiënt..

Helaas is deze week al de laatste week en ik ben zeer benieuwd naar hoe het afloopt. het is spannend wie uiteindelijk gaat winnen.. maar goed dat zien we dan.

Maar ik hoop dat er snel weer eentje gaat komen want wat is dit heerlijk om te zien en van te genieten  en vooral ook zeer leerzaam...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten