dinsdag 6 juli 2021

waarom kozen ze mij

  

 
Ik hou van sporten, ik ben een doener en niet een kijker, okey het turnen en het schoonduiken van de mannen vind ik soms leuk om naar te kijken, voor de rest heb ik totaal geen verstand van welke sport dan ook, dat wil ik ook graag zo houden.

Nu ben ik werkzaam op een locatie in de polder, die organiseerden een sportdag en juist het zouden dus voetbalwedstrijden worden.. en wie mocht daarbij de scheidsrechter zijn.. Ik zei de gek.
Ik heb totaal geen zicht op het spel, laat staan wat buitenspel is en wat niet.
Gelukkig duren de wedstrijden maar 8 minuten dus dat is voor mij even doorademen en hopen dat het overgaat.. het kan niet anders

Ik zal er stralen en maar wat roepen en zeggen, we zullen zien wat er van gaat komen..
de spelregels waar ik op moet toezien lijken in de ogen van de kenners heel eenvoudig maar in mijn ogen is het een regelrechte ramp
 
 
FAIRPLAY !
 We spelen op 1/3 voetbal veld met een klein doel
 We spelen 7 tegen 7 ( het team met extra spelers wisselt
onderling)
 Een team met minder dan 7 spelers regelt zelf een leerling van
zijn of haar klas.
 Er wordt niet van team gewisseld!
 Op een stil moment van het spel kan er gewisseld worden.
(bijvoorbeeld bij een keeperbal)
 Bal uit aan de zijlijn is ingooi. Bal achter het doel is keeperbal
of corner.
 Er is geen buitenspel situatie.
 De tijd wordt centraal gehouden.
 Onsportief gedrag wordt niet getolereerd!
 De scheidsrechter beslist, dus hij of zij heeft altijd gelijk
 Team dat niet op tijd verschijnt op het veld waar gespeeld moet
worden verliest de wedstrijd.
Ik weet niet eens wat een keeperbal is, en wat is een corner.. het enige wat ik begrijp is dat ze moeten lopen en die ballen in een doel moeten schieten.. 

Maar goed met het lood in mijn schoenen, met het zweet op plekken die ik niet nader zal omschrijven, ging ik naar het sportveld,. Gelukkig bleek er een leerling te zijn die niet mee kon voetballen, dus die ging en de stand bij houden en tevens mij hielp, natuurlijk zijn er ook collega's die altijd wel willen helpen, dus ideaal en het was erg gezellig. Voor ik het wist was het over en was ik klaar met de partijen
kon ik naar mijn eigen locatie waar ik nog wat werk had te doen.

Even langs de action om wat leuke dingetjes te kopen voor de adoptie coachklas. een loopveer met een lach, omdat ze  lachend door het leven moeten gaan lopen

kortom  het was een mooie dag met de nodige bijzonderheden


Geen opmerkingen:

Een reactie posten