woensdag 21 juli 2021

87

 

Aangezien moeders 87 gaat worden moet dit natuurlijk gevierd worden. Mijn moeder had een strak plan bedacht, ze wilde met mij, mijn broer en neef uit eten op zondag, al is ze maandag jarig.. omdat maandag de werkster komt en dat vind ze dan niet fijn, dan hebben we niet even echt contact met elkaar 

Ik had me al voorgenomen om de nacht van zondag op maandag bij mijn moeder te gaan slapen, vind ik wel leuk om op haar verjaardag daar te zijn en haar te kunnen feliciteren op haar verjaardag.

Dus ik vond dit idee helemaal leuk, mede omdat ik dan maandag op tijd kan vertrekken naar Alphen, om daar verder in te pakken voor de pieterpad/ alternatieve vierdaagse van elke dag 20 of meer km lopen. dus ik vind het helemaal geweldig, even ging het er nog om spannen of ik wel of niet kon gaan, maar ik besefte me dat al het water niet in het gebied zit waar ik loop dus dat scheelt, en aangezien ik hierna nog 6 etappes heb te lopen, wat ik wel wil volbrengen in deze vakantie komt dat wel goed. Helaas gaat dit dus niet door omdat er overstroming zijn al hou ik het in de gaten wie weet kan ik wel 2 dagen nog lopen maar dat zien we dan wel 

Mijn moeder is een vrouw van de tijd, bijna dan. want ze had bedacht dat ze een tomtom wilde, dit omdat ze dan gemakkelijker de plekken van bestemming kan vinden. Mijn moeder is wel al aan de tablet maar nog niet aan de i phone of de Samsung dat is nog een burg te ver voor haar, maar dat gaat ook wel komen dat kan niet anders.. ze wil toch wel met de tijd mee al is ze een vrouw van de tijd.

Helaas viel haar plan wat in het water, mijn broer en neef konden niet, die hadden andere plannen waarbij ze op Schiermonnikoog zaten, dus zei ik meteen tegen mijn moeder, ik kom lekker naar jou toe en dan gaan we samen gezellig uit eten. net zo leuk leek me.

Ik had speciaal voor haar ook een brood meegenomen van school omdat ze dat zulk heerlijk brood vind. ze is er helemaal gek van

Natuurlijk was ik eerst even wezen sporten bij de sportschool, even toch wat extra beweging maar ook omdat ik dacht ik moet wel zorgen dat ik wat extra verbrand omdat ik in de dagen van het pieterpad vaak toch wat extra eet, omdat ik daar zoveel verbrand altijd.

Na de herhalingen WOD ben ik naar Musselkanaal vertrokken, een lange rit, mede doordat 100 km per uur tijd kost. Maar we hebben het gehaald gelukkig.  Bij aankomst mijn moeder erg blij ook met het brood van school wat ik speciaal voor haar heb meegenomen, ze kan daar zo van genieten.. en voor haar is geen moeite te veel natuurlijk. 

Nadat ik mijn  gebakje had gehad we de familie perikelen weer hadden besproken konden we onze aandacht besteden aan de belangrijke zaken. 

Rond een uur of 3 kwam een oud buurmeisje met haar msn langs , ze is net oma geworden, heb haar heel lang niet gezien en gesproken maar erg leuk dit. Ik vond het genieten iemand te zien die toch een groot gedeelte van mijn jeugd heeft meegemaakt. 

Nadat ze waren vertrokken hebben we Chinees eten gehaald. Altijd te veel dus een doggie bag voor maandagavond. 

Na het eten samen op het balkon gezeten te praten en dan krijg je de leukste gesprekken altijd. Genieten is dat. Wat is het heerlijk om zo de verjaardag met mijn moeder te kunnen vieren 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten