maandag 26 juli 2021

limesroute etappes 1 en 2 ( alternatieve vier daagse)

 

Tja en toen was er water, heel veel water in Limburg, op zich nog niet zo heel erg, want tja ik ging van Braamt naar Millingen aan den Rijn, dan door naar Groesbeek, van Gennep naar Vieringsbeek, naar swolgen, dus ik zag het nog heel zonnig in totdat ik ontdekte.. juist dat het pondje die je moet hebben over de rijn om in Millingen te komen uit de vaart was genomen en juist dat een groot gedeelte over de uiterwaarden gaan van de Maas.. gevolg plannen omgooien, dus toch de eerste week thuis terwijl ik zo blij was dat ik weg kon..

Wat nu want ja ik zou op deze manier de alternatieve vierdaagse gaan lopen..  ander plan, andere mindset en tja ik wilde toch ook de limes gaan lopen had ik bedacht na het pieterpad, dus waarom niet daar mee beginnen. alleen zijn het kleine tochtjes, namelijk slechts 12 km dus ik heb besloten om dan maar de eerste twee samen te voegen , en mocht ik denken het is te veel kan ik altijd ergens halverwege afhaken denk ik dan, maar ja of je nu 20 of 24 loopt dat maakt ook al niet meer veel uit voor de lol

om 6 uur was ik wakker en dan ben ik ook van die stempel die denkt geen gemier kom op opstaan en lopen en verder geen gedoe dus ik ben gaan opstaan en gaan aankleden, de laatste dingen ingepakt om te kunnen gaan en ik was om 7.15 al aan de wandel van huis naar het station mijn schoenen zaten niet echt lekker dus dat was een probleem maar ach we lopen wel door totdat het over is denk ik dan altijd..

Het ging snel, was op tijd op het station en ook heel snel in leiden, daar even wachten op de bus naar KAtwijk aan zee, wat even duurde, maar de rit is kort, dus ik was er voor ik het doorhad, ideaal dacht ik nog, maar dan komt het, dan weet ik niet meer waar ik uit moet stappen dus ik besloot bij boulevard zuid uit te stappen. en dat was heel dom wat ik moest bij boulevard noord zijn waar de route begint.
Natuurlijk heb ik even getwijfeld of ik wel of niet toch... misschien gewoon op het eerste beste punt moest beginnen waar ik was, want dat kon ook, maar nee ik wilde graag het begin zien omdat daar een mooi kunstwerk staat dus  ik ben braaf dat stuk gaan lopen, en dat was prima..

Nadat ik van de hele boulevard, de kunstwerken die daar staan, foto's had gemaakt, ben ik nadat ik het kunstwerk bijzonder goed had bekeken, teruggelopen zoals het hoort het pad begonnen ,dat is toch altijd wel weer spannend. mede omdat ik niet goed weet wat ik tegenkom.

Nou ik kwam genoeg tegen, wat is dit pad slecht aangegeven, ik heb een gave dat ik zelfs met tom tom verdwaal, maar dit keer zelfs met de komoot en het boekje verdwaalde ik.. het was zo waardeloos, dat het gewoon hard werken is, en niks niet ontspannend lopen, de tocht gaat ook heel veel door dorpjes tot dusver en het nadeel is dat je bijna nergens even een sanitaire stop kan nemen. zie je eindelijk een bordje urinoir dan blijkt het op slot te zijn, dan sta je op een gegeven moment op knappen geloof me..
Dus dapper door gelopen totdat ik  eindelijk een stukje bos vond waar ik kon ontspannen. waar ik de roep van de natuur kon beantwoorden, daarna werd de tocht meteen een stuk lichter.

Er was een hoekje waar twee pijlen elkaar kusten dus je moest of links af of rechts af. maar ik besloot om gewoon de komoot te volgen die had een mooier pad door de natuur. dat leek me tig keer leuker dan dat andere pad.. en ik had gelijk.. Op een gegeven moment zag ik een aanwijzing dat er een prachtig uitzichtpunt was in de bergen, dus ik dacht gaan met die banaan ik ga naar boven dat ga ik zien.. tenslotte was ik minstens 2 liter water kwijt, als het niet meer is. dus ik had de energie etc.. te laat herinnerde ik me een prachtige uitspraak het gaat niet om deze trap, maar het gaat om de trap van later de dag of ik die nog kan halen. dat vergeet ik altijd en ik weet dat er nog een trap komt.. dat weet ik altijd heel zeker..  maar de klim was de moeite waard,  prachtig uitzicht over de duinen.. genieten.

Daarna weer naar beneden en verder lopen over het asfalt dat is wel een klein groot nadeel van deze route veel asfalt maar het kan ook zijn dat het alleen in het begin is. dus ik oordeel nog niet,
Al verder lopende zag ik nog 2 mensen die deze toch liepen, wat ik wel leuk vond.. dan wist ik zeker dat ik goed ging.... maar ook deze mannen verdwaalden zag ik, dus het is niet alleen mijn gave dat verdwalen.

Maar gelukkig ging het verder redelijk, al is het hard werken viel me op, wat moest zoeken naar de volgende weg,  uiteindelijk kwam ik aan in Leiden, daar ging het ook mis, terwijl ik daar juist de weg zo goed ken, dus ik was heel verbaasd hierover.. vond het ook dom om eerlijk te zijn.

Maar uiteindelijk kwam alles goed. had ik mijn 20 km gehaald ondanks dat de ding 2x was uitgegaan, had ik onderweg heerlijk zitten lunchen met een heerlijke salade en een croissant en een pasta del nata of  hij ook mag heten was lekker daar ging het om.

Met de trein terug naar Alphen en om mezelf te verwennen met de bus naar huis. soms moet je jezelf toch een kadootje geven en dus dat was de bus reis.
Thuis meteen de spullen weer klaar gezet voor morgen,  en alles afgewassen zodat ik morgen met een goed gevoel meteen kan lopen en niets meer hoef te doen, gewoon naar het station en de trein nemen en dan gaan heerlijk












 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten