donderdag 29 juli 2021

limesroute etappes 4, 5 ( alternatieve vier daagse)

 ( gisteren per ongeluk de verkeerde gepost.. maar goed deze hadden jullie nog te goed... en vandaag loop ik nog even etappe 6 en 7 en een stukje van 8, tenslotte is het maar 18 km)

De derde dag alweer, deze dag staat toch bekend als de zwaarste dag van alle wandeltochten, dus we gaan ervoor.. met een verbrand, ik noem het voor mijn eigen geruststelling bruin, dus dik ingesmeerd vanochtend net zoals mijn armen. het heeft een nadeel dat is duidelijk, want ik heb nu een t shirt onder mijn t shirt ,wel mouwloos maar toch.. hij is niet echt een mooi kleurtje.. en het steekt erg wit af bij de rest van het lichaam, maar ach dat went..  vandaag toch maar een pet op met lopen en een dun blouse mee voor als de zon op zijn hoogst staat zodat ik in ieder geval iets van bescherming heb..  denk namelijk dat zelfs mijn hoofdhuis enig sinds gekleurd is.. dus een zonnehoed is nog niet zo gek . maar ja net als je ze nodig hebt zijn deze petten niet in de aanbieding, dus dat gaan we even onthouden als ze er weer staan en zo breid mijn wandel spullen zich steeds meer uit.. .

Mijn kleine tenen in getapte met daaronder een blarenpleister, mijn gevoel is beter voorkomen dan genezen, en veel wandelwol om de teentjes en ook onder de bal van mijn voet om zo de druk wat te verlichten.. kortom het is een hele onderneming als ik ga lopen maar het gaat goed komen, het is zo leuk en zo lekker dat lopen, ik ben spontaan om 6 uur wakker om vroeg te kunnen gaan lopen... en ik verheug me dan het meest op het thuiskomen, de foto's uitzoeken, de voetjes in een voetenbadje, de spa voor de voeten, dan mijn voeten op een apparaat die de voeten masseert en uiteindelijk een speciale behandeling met een soort van plastic sok die je om je voeten doet voor hete voeten... kortom het is een genot.. en dat allemaal in mijn eigen huisje.

Gisteren nog wel even naar de buuf gelopen  voor after sun, ook zij had niet veel meer, ook opgeruimd denk ik, maar goed ik ga vanmiddag als ik klaar ben maar even voor de zekerheid langs de kruidvat om aftersun te halen en ook nog even extra magnesium voor de nacht, zodat mijn lichaam zich optimaal hersteld voor de volgende dag. en wat is dit heerlijk dit lopen..  ik maak zowel mijn kop leeg als mijn emoties ruimen op.. De eerste dag liep ik ergens en begon spontaan te huilen zon intens gelukkig gevoel van dat dit kan en dat het zo maar mag.. en misschien ook wel dat eindelijk de spanning eruit ging van het afgelopen jaar en de opluchting dat ik gevaccineerd ben, al weet ik het wel etc.. je kunt nog ziek worden , je kan nog besmetten maar toch., het voelt wat lekkerder dat is zeker.

Vandaag loop ik zoals elke dag naar het Station om daar de route op te pakken naar Zwammerdam en als eindbestemming Bodegraven. ben heel benieuwd of ik nog mensen onderweg tegenkom die ook deze route lopen zou ik wel erg leuk vinden zeker als het gezellig mensen zijn zoals gisteren.

Nou het was inderdaad de zwaarste dag, wel de snelste daar niet van, want ik ging vanuit huis zo de Route op dus dat scheelt een hoop, ik heb paden ontdekt waarvan ik het bestaan niet eens wist, laat staan ooit was geweest, een prachtig jaagpad langs de oude Rijn waarbij je dus achter huisjes langsloopt etc. nadeel er lopen weinig mensen gevolg is dat je dus onder de spinnenweb zit. en omdat ik me dit keer wel had ingesmeerd zat ik er meer onder dan ik had gedacht, maar leve het buitenleven.

Het pad was wel bijzonder je liep over het pad langs de oude Rijn terwijl er naast je dus een mooi strak pad liep maar je moest van de Limes op het jaagpad blijf dus dat heb ik maar gedaan, wel lastig met al die vissers die daar dan zitten waar je dan overheen moet klauteren maar goed het is voor een goede zaak, 4 dagen 20 km lopen en tot dusver gaat het goed, al was het pittig maar dat om een andere reden waar ik later op kom.

Dit keer, wijs geworden van de vorige keren, het boekje standaard in mijn hand, dus dat is geen probleem, dat lukt wel, en de pijlen waren goed, er was 1 moment van verwarring nl dat ik  kon kiezen links of rechts af , boekje zei rechts dus ik heb het boekje gevolgd met als gevolg juist.. en prachtig pad door de weilanden en omgeving... dat andere pad is voor als het broedseizoen is of als je een hond hebt die mag niet door de weilanden om de bekende reden.

Op een gegeven moment kreeg ik toch wel last van pijn onder mijn linkervoet. maar aangezien ik wel heb geleerd negeer het en loop door. .en laat maar gaan je kan er toch niets aan doen en dan maar thuis kijken.. 

In Bodegraven alvast wat boodschappen gedaan oa after sun ik kwam erachter dat ik dat dus niet in huis had gisteren, gelukkig kon ik het lenen van mijn lieve buuf maar die had ook maar het minimale, dus tja  dat toch maar halen want het is wel warm en de zon brand met dit weer en dat is heerlijk al word ik wel gek bruin zie bovenstaande

Maar ook omdat ik toch die 20 km moest volmaken heb ik wat door Bodegraven gedwaald een amusant stadje vond ik dat. maar ik zou er niet willen wonen maar nogmaals vind het een amusante stadje/dorp. gehucht

Zwammerdam was daarin tegen erg leuk, maar ook jammer dat de kroeg daar dichtzat ik had me er zo op verheugd daar lekker op het terras te zitten met een kop thee maar dat zat er niet in helaas

Bij thuiskomst bleek ik een pracht van een blaar te hebben ontwikkeld onder mijn voet, dus die moet doorgeprikt worden na de gebruikelijke  rituelen als voetenbadje, als voet massage, als voet verzorging en dan pang de naald er in zodat het vocht er uit kan lopen dat geeft namelijk altijd de pijn,  de naald doe ik er door met een draad eraan dit omdat ik weet dat dat beter is, het draadje dient als een soort van drainage en laat het vocht dus steeds uit de blaar gaan, dus geen pijn meer en.. sneller genezen..  truc van mijn vader als militair..  wel de boel steriliseren en een wit draadje nemen het liefst katoen dat geleid beter.




























Geen opmerkingen:

Een reactie posten