dinsdag 13 juli 2021

Bijen........

Ergens heel logisch... maar ja wat doe je eraan.. De goed bedoelde zaaimatjes die we kregen van de gemeente met daarin zaad zodat we genoeg bloemen gingen zaaien voor de bijen zodat ze weer een veld kregen waar genoeg te eten was.. want je ze hebben honger en wij willen toch honing.

Ik beken ik heb er driftig aan mee gedaan, sterker nog ik strooi nog regelmatig wat zaad op menig plek waarvan ik denk dat is een leuk plekje voor een bij om daar zijn eten te halen..

Nu lees ik onderstaande artikel en in plaats van dat ik nu iemand ben met de bijen in stand te houden blijk ik ergens een seriemoordenaar te zijn geworden..

Hmm misschien toch maar minder bezig houden met het milieu.. ik was daar al niet goed in.. maar nu weet ik het zeker. ik hou me maar bij mijn oude gewoontes.. dus lekker weer die auto in..


Bijenexpert waarschuwt voor bloemzaad: ‘Kijk uit dat je geen carnavalsmengsel zaait’

 

Help! Als je geïmporteerd wildebloemenzaad zaait herkent de bij z’n favoriete bloem niet meer en verhongert die! De noodkreet van onderzoeker Nils van Rooijen is inmiddels tot in ’s lands parlement doorgedrongen. De ChristenUnie waarschuwt dat we uitsluitend streekeigen zaadjes in de grond moeten stoppen als we in de stad willen vergroenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten