vrijdag 2 juli 2021

'How To Get Away With Covid-20'.. ( projectweek op mijn school)

 

 ( deze blog begon ik zo op 12 december net voordat de scholen dicht gingen om de lockdown, en het is precies zo gegaan als ik toen als schreef)

Op mijn school hebben we 3 x per jaar een project week, zo ook dit keer, dit keer is gekozen voor een csi achtige setting.

Bij binnenkomst zien de leerlingen een aantal op de banken liggen in de aula, ze zien er ziek uit, hebben rode vlekken en ze liggen daar bewusteloos te liggen..

Er zijn een aantal mensen die in grote witte pakken lopen met EHBO en er heerst covid 20....

Dat is wat de leerlingen zien. die weten niet wat er aan de hand is..

Inmiddels is er achter de schermen door diverse collega's hard gewerkt, ten eerste om het filmpje te maken dat als promo gaat dienen. de preview zeg maar, een verhaal geschreven door een collega, die de boel,zowel filmt als de regie doet, en dat doet ze zo goed. geweldig. 

Al weken geleden werd mij gevraagd of ik de dader wilde zijn in dit verhaal, het best bewaarde geheim van de school is dit... dus ik moest zwijgen als het graf. We moesten wel een motief hebben waarom ik nog graag de school een week dicht wil hebben, en daar kwam mijn wens om nog 1 keer de mud masters te gaan doen, dat wil ik nog graag. dus dat is het motief waarom ik de boel op deze manier heb gesaboteerd ik wil graag dat de school nog een week dicht gaat, om zo te kunnen trainen voor de mud masters, omdat ik sinds ik werk er geen tijd meer voor heb.. dus omdat ik tijd wil om mijn strakke schema te doorlopen, wil ik nog een week vrij.

( het was even afwachten of we niet de week voor de kerst dicht zouden gaan, dit zou alles namelijk in de war gooien...., ook de les die ik bedacht had.. die al helemaal on line stonden)

Maar goed, alleen ik en twee mensen van de project week wisten wie de dader was... het is toch een soort gevoel van, Wie is de mol, en dit keer was ik dus de mol.. Er werden allerlei hints bedacht die de leerlingen konden krijgen, ze verwezen allemaal naar mij,  maar ze waren best lastig, een paar waren erg duidelijk, zoals mijn schoenen die ik altijd draag.. dus het is best moeilijk lijkt me om mij te ontdekken.

Het filmen was al een spectacel op zich, ik mocht namelijk het dak op, op van het nieuwe gebouw, ik zou zgn iets in het ventilatie systeem gooien waardoor de collega's dus allemaal onderuit gingen.. en ziek werden..

Het is prachtig daar boven op het dak te staan, met niks anders aan dan een zwarte erg dun truitje..  maar wat een uitzicht... en in de wind die behoorlijk aan het vertellen was dat het zou gaan vriezen.. .

Kortom het was wel even afzien, maar het leverde prachtige plaatjes op, en ook een prachtige foto van mij met het rookkanon in mijn hand op het dak van de nieuwe school.. prachtig.

 Het filmen koste wel wat tijd maar wat vond ik het weer leuk om eigenlijk wederom mijn natuurlijke talent in spel te gebruiken, dus niks niet aandikken, maar gewoon vanuit mijn gevoel te spelen, vanuit mijn eigen beleving.. wat ik eigenlijk het mooiste spel vind, niks niet ene type.. maar gewoon naturel.

 Een foto waar ik trots op ben om eerlijk te zijn...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten