donderdag 22 juli 2021

boomkroonpad tis vakantie tenslotte

 

Als je toch in het noorden bent, en je zit nog geen 2o minuten van het Boomkroonpad dan moet je dit ook maar eens gaan doen had ik me bedacht. 

Je een keer heel groot wanen, ver boven alles verheven en hoog boven alles lopen en genieten van dat wat je allemaal zien kan zo hoog boven de bomen.

Dus vol enthousiasme ging ik op weg,  helaas zoals zo vaak zijn er onvoorziene omstandigheden zoals, juist tractoren die op de weg rijden die je niet kan passeren , en die geen stap harder rijden dan ze mogen. en als dan die voor je rijd afslaat denk je gas. totdat je ontdekt dat er nog eentje loopt... ik moest hierbij meteen denken aan de scene van mr Bean op de trap.. met die bejaarden voor hem, die ik helaas niet kon vinden op het internet.

Ver van te voren had ik dit al geboekt omdat ik dacht het is er vast druk, en dat klopte ook, en nu komt het met kinderen. en in mijn vakantie wil ik gewoon geen kinderen zien. ik heb vakantie.. maar goed dit hoort er dan maar bij zullen we maar zeggen dus ik heb vriendelijk gelachen en af en toe een kind geknepen stiekem...

Maar de ingang was leuk gemaakt, je komt binnen en je komt als het ware onder de boom in de wortels dan zie je allemaal dieren gegoten in plastic, die onder die boom kunnen leven, om daarna met een hoge trap naar boven te gaan om op 22, 5 meter te komen. en dan ga je via verschillende loopbruggen van plek naar plek... om uiteindelijk bij via weer een trap, nog hoger te komen 30 meter boven de grond zodat je echt over de bomen heen kijkt. Het is gek, ik had me er heel veel van voorgesteld maar terwijl ik daar liep dacht ik.. ik zag net zoveel over de bomen als ik keek op een uitkijktoren in het bos.. dus echt een spektakel is nou ook weer niet. maar wel leuk om een keer te hebben meegemaakt.

Het is toch meer iets voor kinderen om er te lopen en dit te ervaren, toen ik naar mijn auto liep werd ik achtervolgd door een jonge jongen die maar riep sir sir,  engels dus.. die mij ging vragen of ik met hem op de foto wilde, waarop ik hem vroeg waarom hij dat wilde.. waarop hij zei dat ik awesome was, waarop ik hem bedankt heb voor dit compliment maar dat ik geen kunstwerk ben dus niet op de foto ga..  maar het is wel een compliment dat denk ik tenminste.

 Na het lopen van dit pad maar terug naar Alphen want ja daar moest ook nog het nodige geregeld worden voor dinsdag.. de start van de Limesroute 1 en 2

en ps ik heb geen kinderen geknepen, ze alleen laten huilen door extra hard te gaan stampen zodat de brug heel erg begon te beween... nee hoor echt niet.. ik heb ze alleen maar over de reling gegooid.. ..

 

nee natuurlijk niet alleen maar hele vernietigend aangekeken met de blik













 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten