vrijdag 9 juli 2021

tijd voor een uitje....

  

 Het voordeel van het werken op de locatie in de polder is dat ze daar nog elk jaar aan eind een locatie uitje hebben. Ooit toen ik er begon te werken, heel lang geleden, ging ik altijd al mee, omdat het altijd leuk was en zeker gezellig. Ik herinner me een tocht door de polder met klompen golf, met klootschieten, daarna een heerlijke bbq. Ik herinner me nog een prachtige speurtocht in de auto door het landschap wat ik dus toen niet kende, nu wat beter beheers, een keer poldersporten, en ooit mocht ik het ook organiseren, waarbij we een speurtocht door Den Haag deden, de Louis Couperus route,  we gingen eten in een achteraf wat minder goed aangeschreven eettentje om te eindigen in theater Pepijn met een prachtige voorstelling over Mary Stuart.

Een aantal jaren later moest ik wegens te veel uren op mijn hoofdlocatie daar vertrekken wat met stille trom gebeurde, want ja dat was in die tijd gewoon, ik had mijn laatste jaar daar gedraaid, het jaar waarin men voor het eerst in het nieuwe gebouw zat, ik ga eerst les in een technieklokaal, daarna op de vide waar het niet werkte zoals het moest werken. Kortom het was toen best afzien dat jaar.

Zoals ik al schreef werd ik een jaar geleden gevraagd of ik drama wilde komen geven op deze locatie en daar hoefde ik geen moment over na te denken ik deed dat gewoon, ik vond dat leuk en na een vreemd jaar kwam ineens aan het einde van het jaar de vraag of ik mee wilde met het locatie uitje, daar hoefde ik geen moment over na te denken, tuurlijk wil ik dat..  het principe is nog steeds hetzelfde namelijk 2 collega's bedenken en organiseren het uitje voor de locatie en vertellen niets aan niemand zodat het spannend blijft tot het moment dat we gaan.. ik hou daar van.
 
Ik had beloofd dat ik Cathelijne en Misjel zou meenemen in de auto, omdat ik een klein autootje heb konden er maar 2 mee, zeker omdat Misjel met zijn rug zat dus moesten we zorgen voor wat ruimte.
 
Het vinden van Cathelijne was een uitdaging, ik denk altijd als ik een plattegrond krijg, oh dat begrijp ik, met als gevolg dat ik het dus niet begrijp.. met alle gevolgen van dien. dus ik stond op een heel verkeerde plek te wachten terwijl Cathelijne op een andere plek stond.. maar gelukkig is de telefoon en de app dan gemakkelijk en kon ik haar vinden.  

Dus wij al in de stemming en al lol gingen we Misjel halen, ik had voor de grap hem het bericht gestuurd van als je mee wilt in de auto moet je wel in het zwart. dus ik hoorde later dat hij zich nog even snel omgekleed had, geweldig leuk en  wij weer lol met elkaar natuurlijk.

De weg naar Gouda was een dingetje, maar dat ging goed met elkaar, de tom tom wees ons prima de weg, tot dat we voor een doodlopende weg stonden en het parkeerterrein niet op konden dus dat was keren. en dat was even heftig..  de platen die er voor moeten zorgen dat je gemakkelijk kan rijden over een iets minder begaanbare stuk weg, bleken zo te liggen dat ze dus eigenlijk niet hun werk naar behoren konden doen.. gevolg dat we alle drie meteen een gratis niersteenvergruizer hebben gehad maar ook dat de chiropractor ook niet bezocht hoeft te worden, wel zo prettig voor Misjel maar dat zijn fijne voordelen als je met de auto bent.

Bij aankomst bleken er al meer mensen te zijn en het was duidelijk even nog bedenken hoe te doen met het parkeren maar dat was ook binnen de kortste keren opgelost.. het blijkt dat ik niet de enige ben die zijn nummerbord van de auto niet goed weet.. dat is wel heel geruststellend. Zeker nu ik hoor dat meer mensen een foto op hun telefoon hebben staan.. Al moet ik zeggen dat ik deze goed kan onthouden omdat hij zo bizar is dat ik dat wel weet..

Toen iedereen er was gingen we lopen naar de Sint Jans kerk waar we een lunch kregen aangeboden, erg lekker, wel jammer dat ik juist thuis nog wat had gegeten omdat ik weer eens niet goed had gelezen. maar dat is mijn talent. niet lezen en mijn eigen plan trekken  wat weer iets oplevert voor de blog

Daarna werden we in twee groepen verdeeld en gingen we uiteen, Ik ging met de groep waar ik in zat naar de Cheese ecperience .. dit omdat Gouda naast dat hij bekend is van het Gouds Plateel, een soort duur servies wat omdat het duur is vaak toch niet echt mooi is.. Valt me trouwens vaak op dat mensen met wat meer geld vaak geen smaak hebben van inrichten, vaak zijn het ook nog ongemakkelijk meubels met nog minder lekker zittende stoelen,  te kleine kopjes..  zodat het bezoek zo snel mogelijk weg wil... vandaar dat ze waarschijnlijk ook zo rijk zijn geworden.. ik heb dat niet ik ben gewoon gezellig.,  van de stroopwafels ( Gouda heeft zelfs een stroopwafelfebo.. waar je dus stroopwafels uit de muur kunt trekken, zo bijzonder en gaaf), de kaarsen en natuurlijk de Goudse Kaas, dus dat gingen we ontdekken. Het begon met een groepsfoto, daarna gingen we een film kijken in een kaas, erg leuk, daarna gingen we door de ecperience van de kaas heen, de weg die we volgenden begon met  de koe, en eindigde uiteindelijk bij een proeverij van minuscule blokjes kaas, maar wel erg leuk. Zeker omdat er een speurtocht in zat waarbij je stempels moest halen etc.. dus het was erg leuk. om zo bezig te zijn. Zeker omdat het team Black won met maar 1 fout...dat waren Misjel en Cathelijne ik, we kregen een stel klompjes en ook nog  een button.. erg leuk

Daarna liepen we door Gouda terug naar de kerk waar we een rondleiding kregen door de kerk van een bevlogen gids die zoveel weet van de ramen en de geschiedenis een gave hij had dan ook  prachtige verhalen over de glas in lood ramen ( of was het nu gebrandschilderde ramen)  en wat er te zien was, nooit geweten dat in het wapen van Zuid-Holland twee papegaaien zaten die voor trouw staan, dat honden trouw betekenen maar als je een hond ziet met zijn tanden bloot betekend dat weer iets anders. kortom het is bijzonder als je dat hoort, prachtig om te horen. al heb ik lang niet alles opgeslagen en mezelf al bedacht dat ik terug ga om deze toch nog eens te doen maar dan met de audio tour en als ik uitgerust bent, zodat ik het op kan slaan.

Aan het einde van de toer gingen we de toren in, via een smal kruip en sluip door route kwamen we uit op de toren, zo prachtig dit te zien, Gouda van boven af, bijzonder mede omdat ik dat nog nooit had gezien, en zeker omdat je ziet hoe scheef de bebouwing is.geweldig.

Nadat we weer veilig beneden waren gingen we naar de plek waar we gingen eten, en prachtig restaurant waar we een heerlijk hebben gegeten, ik zat aan de stoere mannen tafel en denk dat ik achteraf de stoerste man was met mijn glaasjes water, terwijl de andere mannen genoten van hun alcohol gebruik. wat ik altijd prima vind.. het  was goed en aangenaam gezelschap dus ik vond het helemaal goed zo.
Het eten stond uit Biologisch brood met kruidenkaas en olie mijn zout, uit voor mij een vegetarische schotel van kaas, noten, de eeuwige rucola die inmiddels al zwaar overschat is,  plakjes pruim, aardappelpartjes met schil, en geroosterde sla.. een paar stronkjes geroosterd, het voegde niets toe aan de smaak van de sla. al dacht ik soms het is aangebrand,. maar het vulde goed en was heerlijk.
Als toetjes kregen we cheesecake. en die was lekker, met een bolletje rood ijs, en slagroom een stukje erg lekkere chocolade dat had voor mij wat groter mogen zijn, en natuurlijk een mooi blokje cheescake.
Na het eten was het nog even de vraag of we zouden gaan borrelen bij de locatie of dat we naar huis zouden gaan. We besloten samen om naar huis te gaan, mede omdat het best wel heftige weken zijn, deze laatste weken, ook omdat we moe zijn en er nog veel werk ligt.
 
Rond half 8 was ik weer thuis en  wat was het een mooie dag, mede omdat ik nu ook een aantal mensen heb gezien die ik nog nooit eerder heb gezien wat ook weer leuk en geslaagd is en ik zie nu al uit naar het uitje van volgend jaar, want ik mag nog een jaar blijven op deze locatie


















 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten