donderdag 18 maart 2021

zwaaien...... :-)

 Elke keer als wandel langs een bepaalde route zie ik deze tegel... ik zwaai me altijd ongans bij deze tegel want ik denk dan er woont vast een heel eenzaam iemand die behoefte heeft aan contact.. alleen krijg ik nooit respons op mijn zwaaien.. toch blijf ik stug volhouden. tenslotte word dit gevraagd en ik wil niet de beroerdste zijn  die niet zwaait.. waarom ook tenslotte is zwaaien gratis en als je een vriendelijk gezicht ziet die straalt wegens deze aandacht van een goddelijke man in het zwart die elke dag stralend naar jou zwaait kan je dag niet stuk volgens mij... 

Toch krijg ik altijd ook iets triest als ik langs dit huis loop, mede omdat ik altijd het zicht heb wat ik hieronder laat zien met een foto.. de ramen zitten altijd dicht...

Ik denk dan met mijn gedachtekronkels dat die mensen het spuug zat zijn van al die mensen die maar zwaaien.. die arme mensen hebben inmiddels  een tennisarm, hebben kramp in de kaken van het moeten lachen tegen iedereen omdat ze toch vriendelijk willen overkomen terwijl ze het liefste gewoon mensen een steen naar hun hoofd gooien.. omdat ze het spuug zat zijn dat die tegel daar is geplaatst.

Misschien zijn ze al bezig met grote gerechtelijke stappen dat ze niet meer willen dat mensen zwaaien dat die tegel meteen moet worden verwijderd.. of erger nog dit is een stil protest dat mensen de moet op geven om langs te lopen en te zwaaien..  ik denk ook dat als ze het rolgordijn omhoog doen, mensen als een gek naar dat huis rennen en zwaaien met spandoeken en vragen hoe het met ze gaat.

en dan staan die oude stakkers weer te zwaaien en lief te lachen en ondertussen die mensen te vervloeken omdat die verdraaide tennisarm net was genezen... denk dat ze ook willen verhuizen maar dat niemand dat huis wil kopen door die tegel, dus ze zitten er hun leven lang aan vast, achter gesloten ramen en rolgordijnen.

 Op een dag als het te lang duurt gaan er vast ook mensen aanbellen met de vraag hoe het gaat, dan moeten ze met de billen bloot dat willen ze ook niet.. Misschien zouden ze het huis kunnen verhuren als een soort vakantie huisje  zodat de gasten denken dat er hele aardige mensen zijn in Alphen die allemaal zwaaien.. intussen zitten de echte bewoners op een klein appartementje ergens 4 achter maar zijn zeer gelukkig omdat ze niet meer hoeven zwaaien de pijn in de arm is over,  en ook de kramp in de kaken 

Maar even heel serieus..  ik zou dat huis heel gauw verkopen, of die tegel uit de stoep slopen of er neer zetten niet tussen zetten dus  even niet zwaaien  want hoe je het ook went of keert ik zou er ook gek van worden als mensen de hele dag naar mij zwaaien en dus naar binnen kijken dus je moet altijd zorgen voor een opgeruimd huis ..  kan haast niet anders. je kan niet meer ongestoord koffie of thee drinken, wilde seksfeesten zijn ook voorbij. meer dan 1 persoon op bezoek kan ook niet meer want men kijkt en zwaait. en dan moet je zwaaien.. 

ik denk dat uiteindelijk veel mensen spijt hebben van deze tegel voor hun raam...  ik zou het wel hebben namelijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten