zaterdag 6 maart 2021

nederlandse inzending 2021

 


  Jeangu Macrooy Birth of a new age

Natuurlijk is er al weer heel wat te doen over dit lied, de Nederlanders kennende is er weinig dat positief is over dit nummer. Dat was ook het geval bij de inzending van Ilse en Waylon, afgebrand tot op de grond en eigenlijk nog dieper dan dat. toch eindigden ze op de tweede plek.. Toen Duncan ging, was het in eerste instantie ook niets.. dus werd dat ook even afgebrand en we wonnen. 

Vorig jaar met het nummer Grow hetzelfde, alleen heeft Jeangu toen niet mogen bewijzen dat het een goed nummer was en nu mag hij dat dus wel. 

Ga er maar aanstaan een lied maken dat het winnende lied van Nederland van twee jaar geleden te overtreffen of te evenaren, en dan ook nog alle kritiek die je gaat krijgen te moeten slikken.

Kortom een man met ballen die dit gewoon toch durft te doen en het gaat doen. 

Zijn lied Birth of a new age, is een bijzonder nummer en ja ik moet er ook aan wennen, en ergens raakt het mij.. ik vind de zin in het Surinaams geniaal gevonden, al moet ik wel steeds denken waarom wil hij geen broccoli maar dat kan ook iets zijn wat ik hoor..  en vanaf nu iedereen  die het nummer hoort. .

Ik heb er een paar keer naar geluisterd, bewust niet  meer gedacht aan het optreden van hem in de kleding die hij droeg. ver over de top en ik vond dat de styling het wat beter had kunnen doen maar goed dat is een kwestie van smaak.

De clip daarin tegen is ook prachtig passend bij het lied


kortom ik weet het niet of we wel of geen hoge ogen gaan gooien met dit lied maar het zou mij niet verbazen als het wel eens heel goed kon gaan doen

een prachtige zanger en een mooi lied van deze tijd, zeker als je de tekst hoort.. 

we zullen zien en hij kan wel mooi zeggen ik heb twee nummers geschreven voor het songfestival.

en de clip zo prachtig ik krijg zin om naar Suriname te gaan om te gaan genieten van alles daar

en eerlijk of niet..  het zinnetje in het Surinaams blijft toch wel hangen in je hoofd al  zing ik inderdaad de Nederlandse versie.. en in Londen is een straat heel beroemd geworden door de Broccoli en er zelfs naar vernoemd en er zijn zelfs kunstwerken van  die men daar ziet van de diverse broccoli. en je kan dat daar ook kopen.. het verhaal erachter is prachtig maar dat vertel ik nog wel een keer






Geen opmerkingen:

Een reactie posten