maandag 15 maart 2021

kettingreactie

 

Ik waarschuw altijd iedereen. doe het niet, ga niet 1 schilderijtje verhangen want dan breekt de hel los.... want voor dat je het weet zit je midden in een hele verbouwing en ben je je hele huis aan het schilderen, en heb je voor je het weet een nieuwe badkamer en een nieuwe keuken , nieuwe meubels... en noem maar op...

Deze ervaring heb ik een aantal jaren geleden al opgedaan... dus ik ben al gewapend, ik pas op... ik verplaats niets.. ik hang hooguit af en toe iets op. maar dan ruim ik heel snel de spullen op want dan is het opgeruimd en dan kan ik niets meer.

Toch ben ik er afgelopen zaterdag ingestonken.. ik had het kunnen weten. Iets wat me nog geen dag heeft gestoord, het was goed zoals het was.. veranderde ineens in mijn hoofd in iets van .. je hebt daar zoveel zooi staan in je badkamer dat kan je beter even uitzoeken..  die gedachte was al teveel. veel te veel

Voor ik het doorhad zag ik mijn hand gaan naar de bakken met de voorraad die ik heb aan douche spullen etc. leve de aanbiedingen.. en langzaam zag ik mezelf alsof ik er naar keek de bakken naar de woonkamer verplaatsen... waar ook mijn sportspullen stonden want ik dacht ik ga lekker sporten......

Heb ik ook gedaan maar die bakken stonden daar omdat ik dacht.. dan doe ik het vanavond wel even tijdens het kijken naar een leuke serie of zo..

 maar als ik een klein beetje beter naar mijn innerlijke stem had geluisterd wist ik dat dat niet zo zou gaan werken...dat ik bij het ene begin en zo ineens het hele huis door rag en er, hoe afschuwelijk is dit, het nog leuk ga vinden ook. terwijl ik er eigenlijk geen klap aan vind dat te doen

Terwijl ik aan het sporten was, bedacht ik me, als ik dan toch met de badkamer bezig ben is het ook wel handig om dat kastje in de keuken ook meteen even mee te nemen, dat heeft toch met elkaar te maken. er staan dingen in de badkamer die er niet horen, en dingen in de keuken die daar ook niet horen, dus als ik slim ben, dan los ik dat even op. 

Kortom ik was behoorlijk fanatiek met alles en voor ik het wist was mijn kast in de badkamer ineens een stuk opgeruimder, waar mijn hulp erg blij mee zal zijn, omdat dit ook haar een hoop werk zal schelen.

Kwam tot de ontdekking dat ik denk ik het komende jaar, misschien wel anderhalf jaar voorlopig geen axe douche spullen hoef te kopen. ook aan pleisters heb ik voorlopig meer dan genoeg, ook de voorraad kammen, die ik nauwelijks gebruik, heb ik volop, kortom het geeft wel een soort inzicht in wat je hebt en eigenlijk niet eens door hebt dat je het had.

Volgend weekeinde staat de werkkamer op het programma ook omdat me dat al een tijdje steekt wat een zooitje dat is geworden, het moet weer strak en ordelijk dus dat gaan we maar eens aanpakken dan

maar zoal ik al zei.. het is een ketting reactie die is ontstaan

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten