donderdag 11 maart 2021

Broccoli lane (london)

 

 Op mijn reis naar London vorig jaar, heb ik een streetart tour gedaan, dat probeer ik altijd in elke stad te doen als ik er ben, omdat ik gek ben van streerart.

 Terwijl ik langs de grote namen liep van de Streetart wereld die daar allemaal prachtig werk hadden neergezet, kwamen we in een straat die ik eigenlijk indrukwekkend vond, de broccoli lane..

De gids vertelde het verhaal wat ik natuurlijk niet helemaal ga uittypen, maar wat ik hieronder heb neergezet voor de mensen die het echt leuk vinden om iets meer te weten over street art en niet alleen maar schermen met de naam Banksy.. deze man is eigenlijk net zo groots als Banksy net als Gregor uit Parijs met zijn maskers van zijn gezicht die overal in de wereld in steden te vinden zijn, op de meest bizarre plaatsen. Of de sticker man die verkeersborden omtovert in prachtige plaatjes..

Heb me al voorgenomen om op mijn eerst volgende trip naar London toch even zon kunstwerk te kopen om bij mij in de gang op te hangen naast mijn hoofd van Gregor en ook het muisje

Januari 2017 De kunst bestond uit echte broccoli in tweeën gesneden met extra collages die het gezicht, de handen en voeten van een bebaarde heer tonen. Vanaf januari 2017 verschenen ronde en vierkante spiegels Broccoli Man, en vanaf maart werden de natuurlijke groenten van de broccoli vervangen door rode. De plaatsing was vaak amusant, zoals op dit enorme onofficiële reclamebord met reclame voor een tv-programma over een bepaalde recreatieve plant, wat suggereert dat het programma een diepgaande artikel over broccoli was. Adrian Boswell, de kunstenaar achter het gezicht in de broccoli, stelde zich op een ochtend voor, en behalve dat hij een zeer vriendelijke kerel is die het ophangen van broccoli op muren als iets vanzelfsprekends beschouwt, is Adrian ook een productief collagekunstenaar. Haarspeld - originele collage Zure regen - originele collage Adrian's galerie bevindt zich op Brick Lane in de Old Truman Brewery, vraag maar naar Broccoli Man. Galerij, Brick lane







E


Geen opmerkingen:

Een reactie posten