zondag 21 maart 2021

eindelijk weer eens een lange wandeling

  

Nadat ik zaterdagochtend heel vroeg mijn bed was uitgekomen, spontaan wakker om 6.00, laat ik het maar opbiechten ik had mijn wekker verkeerd gepland, ik kan inplannen voor welke dag hij welke tijd moet doen, is ideaal, want dan hoef ik dat maar 1 keer te doen totdat er iets gaat veranderen. Met het huidige rooster moet ik maandag om 9.00 op, op dinsdag 6.15, op woensdag en donderdag 8 uur en op vrijdag was ook 8.00 maar nu ik naar school loop en het eerste uur moet beginnen is dat sinds vrijdag dus 6.00. Deze had ik donderdag ingesteld en niet goed gedaan met als gevolg dat ik om 6.00 gewekt werd door de wekker. 

Hoe je het ook probeert dat wegdoezelen werkt wel maar je valt niet meer echt in slaap, dus om 8.00 was ik mijn bed uitgekomen, nadat ik nog wat had nagekeken, ik mijn ontbijt had gehad dacht ik. laat ik maar even mijn wod gaan doen, dan heb ik ook weer gesport vandaag, dus daar mee begonnen.. me heerlijk in het zweet gewerkt, nadat ik een dik uur bezig was, besloten om toch ook maar weer even een lange wandeling te maken. Dit omdat natuurlijk deel 3 en 4 er aankomt op 2 en 3 april van het Pieterpad, dus ik moet dan wel redelijk fit zijn lijkt me.. 

Aangezien ik toch ook nog een pakje voor Susan op de bus moest doen als voorbereiding op een verrassings wandeling voor haar op de eerste maandag van de meivakantie. Niets is leuker om iets op te sturen met de mededeling dat je het pas mag open maken op maandag als we gaan lopen op de parkeerplaats als ze mij ziet. Susan kennende die is vreselijk nieuwsgierig dus dat gaat ze niet trekken. erg leuk vind ik dat.

Maar goed, nadat ik het pakje op de bus had gedaan ben ik gaan lopen, ik had een route in mijn hoofd, maar besloot toch maar om het anders te doen. Dit is zo kenmerkend voor mij. Ik had wel de rugzak die mee moet naar het Pieterpad op mijn rug, met alles wat ik mee wil nemen om daar ook een beetje aan te wennen . Hij is redelijk gevuld maar is goed mee te lopen ,dus daar blijf ik mee lopen dat is geen punt. er komt nog wel wat bij maar dat is ook niet erg. 

De wandeling was eigenlijk niet zo heel bijzonder, via de N207 naar Woubrugge , en dan over het van starkenborgkanaal, aan de andere kant langs dit kanaal terug naar Alphen om daar dan de 10 km te volbrengen.  

Het was een mooie wandeling, alleen even vergeten dat de Hazelaar ook weer zijn sporen in de lucht laat zwerven, net als alle grassen en pollen, met als gevolg dat ik al loopneuzend dit hele pad liep maar wat is het heerlijk om weer eens echt lekker veel te lopen en. ook fijn om te ontdekken dat ik het op een mooi tempo doe, 11 km in nog geen 2 uur, dat geeft een goed vooruitzicht voor de komende wandelingen, waarbij ik me heel goed besef dat ik echt wel vroeg moet vertrekken uit Zuidlaren om in Rolde te komen en daar met de bus naar Assen te gaan, en daarna de trein naar Alphen te nemen, om voor die avondklok weer binnen te zijn. dat is nog even een uitdaging maar dat komt vast goed, en mocht het echt niet lukken dan is het een hotel zoeken en daar een nacht slapen.. het is zoals het is.

Kortom met een stevige thuistraining en een pittige wandeling, waar ik ontdekte dat de zolen van mijn schoenen inmiddels al aardig afgesleten zijn, heb ik mijn zaterdag prima volbracht, het smaakt naar meer. Zaterdag aanstaande maar weer het zelfde concept gaan doen en wie weet loop ik dan even 15 km zodat ik weet dat ik dat ook kan en hoe lang ik er over doe.. tenslotte  moet ik de tweede dag 18 km lopen dus dat kan ik dan inschatten met de bus in het vooruitzicht









Geen opmerkingen:

Een reactie posten