zaterdag 27 maart 2021

wandelen en oefenen

 

(verborgen altaartje in Alphen aan den Rijn )

 Nadat ik zaterdagochtend om 7 uur mijn ogen opendeed die met geen mogelijkheid meer dicht wilden, besloot ik maar uit mijn bed te gaan. 

Nadat ik de nodige ochtendrituelen en andere ongemakken had doorstaan, eerst maar eens mijn sporten opgepakt voor de zaterdag.. Mijn doel is 3 x per week fanatiek sporten 2x bij de sportschool buiten en 1x thuis zodat ik toch aan mijn nodige beweging kom, doel is nog steeds fit blijven en afvallen.

Ondanks het streng blijven volgen van mijn voedingsadvies,  en actief zijn, zelfs lopend naar mijn werk elke dag, behalve dinsdag omdat ik dan ergens anders werkzaam ben,  is er door het vele zitten achter die computer wel op bepaalde plekken iets te veel van mij ontstaan. Tuurlijk besef ik me heel goed, ik ben leuk dus hoe meer van mij hoe beter omdat er van mij nooit genoeg kan zijn.. maar het zit soms wat in de weg als ik ga zitten.. dus dat moet echt even grondig aangepakt worden. Al besef ik ook dat dit bij de leeftijd schijnt te horen, al vind  ik dat nog steeds geen excuus..

Dus nadat ik had gesport, de stofzuiger door mijn huis had geslagen besloot ik om toch nog even te gaan oefenen voor het Pieterpad waarvan ik op goede vrijdag en op zaterdag etappe 2 en 3 hoop te lopen, door het bijzondere  Drenthe  Om zo alvast te verkennen of het wat is.. en om me ook alvast te trainen voor de dagen in de mei vakantie, want het buitenland roept en lokt, maar helaas kan ik nog niet erheen..  dus word het weer lopen in de meivakantie. dan hoop ik weer gelijk te lopen met Bas, collega en inmiddels wel vriend te noemen. WE houden elkaar steeds op de hoogte als we lopen, dat is wel fijn, ik merk dat ik het wel fijn vind dat als ik alleen loop dat ik ergens een soort van back up heb, dus dat ik weet dat hij achter mij  loopt,. vaak meer dan de helft maar tocht het voelt goed. 

 Dus ik ben begonnen mijn rugzakje met inhoud wat mee moet naar Groningen om , want dat is nu wel even belangrijk dat ik die draag en meeneem want dat is juist het oefenen , de kilometers haal ik wel. , had een route in mijn hoofd, ik bedacht me ik ga eerst via Woubrugge en dan zo rond langs de N204, om dan via de Ridderbuurt, door te lopen naar het meer, half rondje meer  tot aan de parkeerplaats bij de bowling, en dan zo richting huis via de tennishal..  leek me een mooi rondje

Toch toen ik heen liep was er een heftige tegenwind. .dus... tja toen ik vanuit Woubrugge naar de N204 liep had ik ineens de wind in mijn rug en ik bedacht me meteen. oh lekker ik loop gewoon door naar Ter Aar, zo ver is dat ook weer niet.

Dus ik heb lekker een lang stuk gelopen met de wind in mijn rug.. toen ik bij de afslag Langeraar was, bedacht ik me ineens.. Shoot ik moet ook nog weer terug en dan heb ik tegenwind.. maar okey dat was niet meer te veranderen, Verder gelopen tot aan de kerk, daar even op het oude begraafplaatsje gekeken erg leuk en verbazend hoe goed onderhouden deze graven zijn, daarna door de polder terug naar Alphen

Langs een weiland gekomen waar zoveel schapen liepen met zoveel lammeren dat het gewoon een genot was om te kijken..  en ze waren van 1 dag oud tot een week zo gaaf...  wat kan ik daar van genieten.

Daarna door de polder richting Alphen, omdat ik echt minstens 15 km wilde lopen ben ik dus  toch nog via de golfbaan gegaan, even langs het verborgen altaartje om daarna via het bosje terug te gaan naar huis

Na 18.38 km  te hebben gelopen en 1000 calorieën te hebben verbruik vond ik het wel even mooi en was ik thuis,. en had een erg voldaan gevoel. De mediale verdient omdat ik zo goed had gelopen deze maand dus ik kan mijn geluk niet op en moet zeggen, het is goed te doen ik ga vol vertrouwen de 2 dagen pieterpad lopen. zin in















 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten