vrijdag 19 maart 2021

en het was best wel ff pittig ( Training bij Jawi)


 woensdagavond met mijn sportmaatje Richard eindelijk onze eerste training in de koude avondlucht kunnen volgen bij onze sportschool.

De eerste keer dat we wilden ging het helaas mis door een miscommunicatie van onze kant , dat kan gebeuren, dit werd gelukkig erg sportief, zoals het hoort opgepakt. Ook hierin blijkt dat de sportschool waar ik zit prima is.

De tweede keer dat we zouden sporten werd afgebeld wegens het noodweer dat zou komen, balen maar alle begrip, dus wij waren superblij dat we afgelopen woensdag wel mochten... ondanks dat het koud was

Bij aankomst was ik wat vroeg maar dat mag de pret niet drukken ik moest toch nog even naar het toilet, dus dat kon mooi even snel.

 We mochten om half 8 beginnen en het duurde maar tot 8 uur. getrainde mannen als wij zagen al meteen dat de Kettle bells voor ons veel te licht waren. het was tussen 2 kilo tot 8 kilo terwijl wij altijd trainen met gewichten van 16 t/m 24. 

Thuis doe ik dat ook dus dat is iets waarbij ik dacht nou zeg. is dit alles..

Dus wij vroegen om zwaardere gewichten en we kregen dus een 12 kilo.. wel aardig dat is op zeker. 

De warming up bestond uit  dribbelen, kniehef, armen zwaaien voor, armen achter en dan nog iets van met je romp draaien dus ach dat was prima te doen.. Toch ontdekte ik dat ik ondanks dat ik  veel thuis, ook cardio doe, en veel wandel dat deze knie hef wel pittig was om te doen, daarna de eerste oefening

Truster met een 12je, alle oefeningen duurden 45 seconden. Daarna kwam er van alles langs, tot bridge, tot squat tot lunches.. mountainclimbers, row, leg raisers,  in ieder geval ongeveer 15 oefeningen en ik zag al aan mijn horloge dat de calorieën er afvlogen, maar was wel buitenadem dat weer wel helaas, maar goed dat is ook goed dan 

Ik was compleet buitenadem  en ja hoor er kwam een tweede ronde.

Vreselijk terwijl ik dacht ik ben best heel fit, ik kan best heel veel, etc lag ik bijna op apegapen.. waarop ik naar Rich keek die dus ook bijna aan het zuurstof moest.. Het enige wat hij nog kon uitbrengen was.. wacht maar tot de eerste les Kettle bell komt dan ben je echt kapot.. nou daar zie ik dus naar uit.....

Maar goed we hebben ons meteen weer ingeschreven voor de volgende week want we gaan wel door natuurlijk


Geen opmerkingen:

Een reactie posten