donderdag 11 februari 2021

winterwandeling van 10 km

Nadat ik de hele ochtend had zitten te kijken naar mijn computerscherm, ik veel mailtjes had gekregen en ook veel mailtjes had beantwoord maar ook had verstuurd. On line lessen had gegeven, was ik er wel klaar mee voor dat moment. Dus heb ik de buuf gevraagd of ze zin had om mee te gaan wandelen, 

Dus rond 13.00 gingen we aan de wandel, en we hebben heerlijk gelopen, lekker dwalen door het dorp, langs het meer,  waar ik de nog niet opengebroken knoppen van de  sneeuwklokjes zag , waar prachtige winterse taferelen waren te zien, Waar ik bijna 3 keer onderuit gegaan ben omdat het zo glad was buiten, maar gelukkig heb ik nog een goede reactie dus dat ging goed.

De buuf en ik gingen gewoon wandelen, meestal bedenk ik al van te voren wat ik  wil lopen en ook waarlangs dit keer dus niet, dus we begonnen vanuit huis en we kozen eigenlijk volstrekt natuurlijk het pad dat langs het water loopt richting de golfbaan, daar aangekomen, gingen we over de golfbaan lopen, werden daar bijna omver geschoven door een sneeuwschuiver, wat natuurlijk erg lief is dat ze dat doen maar daardoor, kwam juist het ijs tevoorschijn wat onder de sneeuw lag, gevolg gladde plekken.. dus glibberend, soms klunend door de berm liepen we verder om uiteindelijk via een wat langere route over de golfbaan bij het meer te komen

Daar aangekomen besloten we om toch maar een grote ronde te nemen het meer gewoon maar even rond te lopen zover is dat tenslotte ook niet.. dus wij wandelden verder, Heel bijzonder heel Alphen die je normaal gesproken niet tegenkomt kwam je nu tegen bij het meer, het was er aangenaam druk en gezellig zeg maar. Zo kwamen we ook oude bekenden tegen wat natuurlijk een praatje oplevert wat weer erg gezellig is.

Daarnaast nodigde het meer en het terrein er naar toe uit voor prachtige winterfoto's die natuurlijk moeten worden gedeeld op Facebook en Instagram, waar meteen reacties kwamen over 1 foto die men zo prachtig vond. terwijl ik me herinner toen ik deze foto ging maken de buuf zei van dat trapje bij het meer, maar ik zag net iets meer.. vandaar ook dat hij moest worden gemaakt en het klopt ik kreeg zelfs verzoeken of men deze foto ook mocht plaatsen op facebook of insta.. en dat vind ik prima.

Terwijl we zo het meer rond kuierden, bespraken we natuurlijk het leven met als zijn lusten en lasten,. met af en toe hilarische verhalen aan elkaar waarbij we gierend van de lacht verder liepen.. de rust in het natuurgebied verstorend..







 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten