zaterdag 20 februari 2021

de vloer is lava/ de pubquiz


 In een blog schreef ik al dat ik langs school moest om een tas te halen vol met gulle gaves..

De leerlingen van beide locaties hadden  een bon gekregen van PathĂ© om thuis te kijken naar een leuke film, met hun ouders, broertjes, zusjes, opa, oma etc

Eerder deze week moest ik al een tas halen bij de locatie in de polder waar ik ook  werk, voor de pubclub die we gingen doen op vrijdag. De tas heb ik dinsdagavond bij een collega opgehaald die daar ook werkt en die bij mij in de buurt woont. Ze schreef al aan mij dat ik mijn rugtasje mee moest nemen, want er zaten flessen bij. Ze woont in de buurt dus ik heb er meteen een ommetje van gemaakt en meteen een extra stuk gelopen.. zodat ik op 5 kilometer zat. 

Bij haar thuis bleek dat er erg veel lekkere dingen inzaten een fles witte wijn, 2 flesjes bier, bakje met kaasblokjes, een bakje met borrelnootjes, een prachtige tas, tevens zaten er wat vlees dingen bij die ik dus maar heb achtergelaten bij haar, omdat ik dat niet eet en haar zoon was er meer dan gelukkig mee, dus dat was prima. Het zat in een prachtige grijze vilten tas..duurzaam en leuk

De tas van mijn eigen locatie, die ik dus donderdag ophaalde, bestond uit confetti heel veel confetti, laat ik zeggen echt heel veel confetti,  en heerlijke brood ( juist waar ik al een keer een blog over heb geschreven) van school, een bakje de gelaarsde kat dip, maar dan gemaakt op school, een flesje, ik dacht eerst dat iemand zich vergist had dat het urine was maar het bleek biologische appelsap, een streekproduct...  een bakje met prengels, een lolly, een hoedje op een stokje, een gewoon hoedje, een  bloemenkrans,  en had ik al gezegd heel veel confetti.. in een papieren tas van school.

Dus nadat ik dit had gehaald ben ik, vreselijk onaardig maar eerst even die confetti uit de tas gaan halen.. ervaring leerde, dat ik vorig jaar een lief pakket kreeg van lieve vrienden die naast heerlijke dingen er ook een handje vol confetti in hadden gedaan.. die ik dus nog dagen in mijn huis heb gevonden, dus  bij de bushalte ben ik even stil gaan staan, haalde alles zorgvuldig uit de tas gehaald en heb de confetti heel braaf in de zak gedaan van het brood en liefdevol in de prullenbak gegooid..  alles daarna weer zorgvuldig in mijn tas gedaan en lekker naar huis gelopen.

Wel even nadenkend over de twee werelden  ( die heel erg verschillen  van elkaar) waar ik elke week in zit..   het maakt ook dat je ogen anders gaan staan, je gedachten ook, maar ook dat je dus geniet van de wereld. want het maakt dat je blik ruimer word.

Donderdagmiddag om half 3 zaten we klaar, ik zat in het team met heel veel collega's, erg leuk de dames dus we werden  Harry's angles.  en niet Harry's angels. Het spel begon wat rommelig omdat het niet ging via de jitsi en we dus aan de slag moesten met de zoom, dus wij allemaal overschakelen en aan we zaten er klaar voor.  het spel bestond met vragen over de jaren 90, over het jaar 2020 en daarna over collega's die dingen hadden gedaan die niemand wist.  we hadden van te voren een lijst moeten invullen,  aan het einde moesten we gezichten raden, en tussen door nog wat extra opdrachten doen.Wij waren erg fanatiek, ik  zocht veel dingen op tussen door op google, en zo klommen we langzaam omhoog naar boven naar plek 1 waar we dus ook bleven staan.. kortom we wonnen. heerlijk, om 17.00 was het spel afgelopen hebben we elkaar een mooie en goede vakantie gewenst en hebben we afgesloten.

Vrijdagmiddag, was er op de locatie waar ik 4 uurtjes les geef, een pubquiz. De opkomst was massaal, en ik zag veel mensen die ik eigenlijk nooit zie, die op andere dagen werken dan ik, heel grappig. Omdat ik terug moest komen van de fysio uit Den Haag, zal ik vast nog wel een keer een blog over schrijven waarom ik bij de fysio in Den Haag zit, niks ernstigs maar je moet altijd om je heen goede mensen verzamelen als het om je lichaam en geest gaat. Kwam ik rond 15.30 thuis, en kon ik precies bij de tweede ronde aanschuiven. Ik moest even uitzoeken hoe het allemaal werkte met als gevolg dat ik dus de tweede ronde, de muziek ronde precies 3 punten haalde, ik stond glansrijk op de 32ste plaats, zeg maar onderaan.. Bij de tweede ronde ging het al beter, mede dank zij de hulp van Do en Misjel, de logo raden ronde.. waarin ik niet echt goed ben, Do wist veel, die speelde altijd dat spel bleek,  ik wist minder maar nogmaals Google is je beste vriend. dus dat kwam goed,  we deden het goed,  daarna gingen we over op de ronde films en personages, en leven wederom de google, je moest de film raden en ook de stemacteur van diverse rollen.. en dat ging ook goed.. ik klom toch maar even mooi van plek 32 naar 28 en dan had ik ook nog een ronde gemist dus dat is niet slecht.

Kortom een hele mooie afsluiting van deze afgelopen weken  met elkaar op de diverse locaties. en zo is het niet erg om on line te werken, het is iets wat het weer extra leuk was.

Daarna om 16.00 ben ik begonnen met nakijken van alle openstaande opdrachten  en de mailtjes (55) te beantwoorden etc. en om 2030 heb ik de computer gesloten, ik had alles gezien en beoordeeld, ook de mailtjes beantwoord en bekeken.. het was genoeg het is nu vakantie.. 




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten