donderdag 4 februari 2021

We gaan het doen......

 

Als iemand mij 10 jaar geleden had gevraagd of ik het Pieterpad zou gaan lopen, had ik waarschijnlijk met een blik gekeken van .. jij bent gek. en ook met de vraag HET PIETERPAD??????? wat is dat??


Hoe kunnen dingen in een mensenleven veranderen.... 

Covid 19 deed zijn intrede en daar gingen mijn reizen die ik trouw elke korte vakantie maak, mede om zo los van mijn werk te komen. wat dan ook lekker en goed lukt.. dus dat is prima. maar dat kan dus niet meer voorlopig. Het mooie is dat ik voor het laatst in London ben geweest waar ik de beroemde kauwgomkunstenaar eindelijk eens ontmoet heb,  met Susan, omdat het voor ons zo is dat we altijd in de voorjaarsvakantie er samen op uit gaan. dit om eens echt tijd te hebben om samen te praten met elkaar.

Kortom we hadden prachtige plannen een paar dagen in Nederland met kunst, cultuur, bij praten. memory lane. en noem maar op.. maar ja Alles is en blijft dicht tot na de voorjaarsvakantie.

Wat dan te doen

Via facebook zag ik niet zulke fanatieke sportvrienden die dus het Pieterpad lopen, toen ik dit zag, dacht ik. Susan een fanatieke wandelaar, inmiddels noem ik mezelf ook een aardige wandelaar, dus dat zou een leuke optie kunnen zijn om te gaan doen.

Kortom dit met Susan overlegt.. en voor we het wisten lag het plan helemaal klaar.

We gaan zondag naar Groningen waar we een hotel hebben geboekt, in het Schimmelpennick huys, waar we dus slapen en ook een ontbijt hebben genomen. Tegenover het hotel, weet ik zit een prachtige supermarkt voor de lunch onderweg. Kortom dat was al snel geregeld.

Meteen ook besloten om een keer eten te halen bij Restaurant Lust een vegan restaurant van een vriend van mij die altijd meekomt met klappen voor Bart als technicus dus ik vind dat dan leuk om hem ook een beetje te steunen..  in deze tijd.

De planning ging vrij snel

de eerste dag gaan we naar Winsum met de auto en daar pakken we de bus naar Pieterburen en lopen 13 km terug..  Als we terug zijn in Winsum pakken we de auto en terug naar het hotel.. daarna misschien nog wel even de stad in..

De volgende dag pakken we de trein naar Winsum en vandaar uit gaan we dan lopen naar Groningen waar we nog een extra nacht blijven..  

Heel misschien gaan we nog woensdag een  stukje lopen, de eerste 10 km van het pad zodat we de volgende keer als we weer gaan lopen weer 2 etappes kunnen doen

Het is heel gek maar ik heb hier vreselijk veel zin in, zeker omdat ik dan de woensdag naar mijn Moeder ga, daar nog een nachtje blijf slapen, ze is dan inmiddels al ingeent dus dat is ook wel lekker , en dan donderdag terug naar huis


lijkt een prima besteding aan de voorjaarsvakantie



Geen opmerkingen:

Een reactie posten