maandag 22 februari 2021

pieterpad de voorbereiding( dag 1)

 

Met Susan afgesproken dat we het maar eens luxe gingen doen, niks niet met een rugzak op je rug met alle bagage,nee we plannen goed en vertrekken vanuit een centraal punt in Groningen..

Het hotel was prima, dat dacht echt met ons mee, we besloten om op zondag naar restaurant Lust te gaan om daar ons avond eten te halen, en dan de volgende dagen in het hotel te eten, een 3 gangen maaltijd, dit omdat we natuurlijk veel lopen en lange afstanden afleggen dat dit verstandig is

Van te voren had ik al een parkeerplek geregeld in een parkeergarage die maar 10 euro kost per dag in plaats van 25 euro, hij ligt een stukje van het hotel waar we zitten maar dat is geen punt, zij die gaan wandelen die kunnen dat stukje ook wel aan.

Collega/vriend Bas gaat ook  het Pieterpad lopen maar die pakt als voorbereiding even een opwarmrondje mee langs de wadden.. hij wel .. wij niet.. ik ben benieuwd of we hem en zijn vriend Goudo tegen gaan komen onderweg. zij lopen met bagage dat hele stuk. en Bas heeft het voornemen om de eerste 4 etappes te gaan doen. dus dat is prachtig vind ik. wij doen er of 2 of 2 en een half maar dat moeten we nog even bekijken.

Van te voren had ik al een pakketje klaar gemaakt waarin alle informatie staat die voor deze twee dagen handig zou zijn..  Het inpakken is wat gedoe, mede omdat ook nog moet voor twee bestemmingen moet zijn. Hotel en naar mijn moeder.. maar dat lost zich snel op..   twee tasjes waarvan 1 tasje even in de auto blijft en de rugzak die meegaat als wandel tas kan daarna ingepakt worden met de spullen die ik nodig heb bij mijn moeder. probleem opgelost..

De dag van tevoren hadden we al afgesproken om elkaar te gaan zien bij het hotel omdat Susan vanuit Zutphen moet komen en dat is voor mij toch wel een omweg om eerlijk te zijn met de auto

Terwijl ik onderweg was naar Groningen besefte ik dat Susan al om 14.43 aankwam in Groningen, als mijn berekening klopt  ben ik er om 14.30 dus ik had haar geappt dat ik haar zou treffen bij  het gedempte Zuiderdiep, dat ik daar op haar zou wachten zodat we samen naar het hotel konden lopen .

De ochtend van vertrek is altijd iets van goed plannen, ik had bedacht ik ga om 10 uur op.. lekker uitslapen en wie is er van om 6 uur klaar wakker.. terwijl normaal dan de wekker gaat en ik mijn ogen bijna even los moet halen om weer te denken ik mag weer.....  lag ik te staren naar het plafond en zag dat het nog mooi wit was, dus tja dan er maar uit, de laatste was voordat ik weg ging, nog wat laatste dingen regelen, een klein hand afwasje, luikjes open voor de frisse lucht,  tevens nog even snel de stofzuiger door het huis. nog even snel de koelkast uitgesopt en spullen die over de datum waren.. opgeruimd.. toch fijn als je tijd hebt... nog even dit en dat laatste restje vuilnis naar de container en klaar voor vertrek.. 

dus ik heb de tijd gedood met spelletjes doen..

om 12 uur stapte ik in de auto.. klaar voor de reis naar Groningen,

De reis was er 1 met veel werk aan de weg dus het was lastigzeker bij Dronten was het een erg grote toeristische omweg, maar we zijn er gekomen, De parkeergarage had ik ook zo gevonden dus helemaal geweldig en nadat ik de auto geparkeerd had ging naar het begin van de herestraat waar ik dus op Susan heb gewacht, 

Samen naar het hotel prachtig hotel zeker weten, mooie kamer en erg centraal gelegen, nadat we ons hadden gezeteld zijn we de stad in gegaan Memorielane gelopen. Even langs mijn eerste kamer waar de haakjes van mijn wasrek nog aan de vensterbank zaten erg leuk, daarna lekker lopen, martinikerkhof, prinsentuin, en de vismarkt, oude kijk in’t had in om eten te halen bij eetcafĂ© Lust, heerlijk eten,  

Dit hebben we meegenomen naar het hotel waar we lekker hebben gezeten en goed hebben gegeten. 

De avond lekker gepraat met elkaar, een spelletje gespeeld en daarna naar bed uitgerust willen zijn voor de volgende dag 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten