woensdag 10 februari 2021

de dag van de liefde komt er aan

 


Ach het is weer binnenkort Valentijn, de dag waarop geheime liefdes, die soms niet eens meer zo geheim zijn, een kaart sturen naar iemand die ze erg mooi, lief aantrekkelijk vinden. en die dat kennelijk al/ dan niet door heeft.

Ik moet zeggen, de films op RTL 8, met als thema de liefde, doen het goed in mijn huis. Al verbaas  ik me altijd weer over de bouquet boeken gehalte.. als je er eentje hebt gezien,  is het altijd dat ze uiteindelijk op elkaar verliefd worden, of het is gedoe om voor elkaar te kiezen, of ze vinden elkaar erg leuk, vallen voor elkaar, en altijd komt er gedoe tussen..  altijd ontstaat er een conflict door een misverstand. gevolg ze gaan boos uit elkaar, of de ene loopt boos weg., terwijl de ander, meestal de man, met een verdwaasde blik zijn inmiddels ex-geliefde, na staart met die levensgrote vraagteken die je zo vaak boven mannen hun hoofd ziet staan als ze weer eens niet  Venus begrijpen. Mars kijkt  de wereld aan en denkt.. nou breekt mijn klomp.. maar natuurlijk word het misverstand opgehelderd en ja hoor men is weer gelukkig want men gaat toch samen verder.

Happy ever after.. ..

Moet zeggen als ik die zo aankijk denk ik. De heteroliefde is best wel ingewikkeld, je begrijpt elkaar kennelijk soms niet   Mannen komen van Mars, Vrouwen komen van Venus .. en dat zie je echt als je kijkt. tenminste in films... al hoewel hoe vaak ik niet mannen in winkels, of waar dan ook verbaast  zie kijken naar hun geliefde die ze volmondig met ja zijn gaan trouwen..  maar nog steeds niet begrijpen wat er soms aan de hand is.

Vaak als ik de leerlingen mijn verhaal opbouw vertel, begin, midden, eind. vertel ik ze  altijd, denk aan en sprookje.. Ze ontmoeten elkaar, ( begin). worden verliefd ( midden), ze gaan trouwen en leven nog lang en ongelukkig ( eind)

Er is dan altijd een meisje die zegt.. nee hoor ze leven lang en gelukkig.. waarop ik dan zeg, dat klopt maar er staat niet bij met wie en hoe lang..... en daar komt bij, de meeste sprookjes eindigen bij het huwelijk..  tel uit je winst, als je gaat trouwen in je prinsessenjurk dan is het sprookje over.. dan komt de keiharde realiteit...

De jongens lachen dan zich rot. de meiden kijken met de wezenloze blik naar mij, zoals de mannen in de toekomst vaak naar hun vrouwen kijken..  één groot Vraagteken boven hun hoofd.

Hieraan doet mij het bovenstaande plaatje denken.. 

Moet zeggen dat de mannenliefde ook niet altijd altijd heel soepel verloopt, zeker niet in mijn leven.. liefdes genoeg, ook liefde genoeg om te delen, maar nog niet de ware Jacob ontmoet. of misschien ook wel maar had ik het weer niet door, daar ben ik ontzettend goed in namelijk het niet door hebben van dat men naar mij kijkt of dan men echte interesse in mij heeft....  Eigenlijk moet men mij dat gewoon rechtstreeks zeggen. dan begrijp ik het. Denk ook dat ik nog teveel van het leven hou, van mijn vrijheid omdat nu  op te geven.. al zal dat niet hoeven natuurlijk... maar ergens wil ik dat getob niet, ik ben meer van het knopje van Brigitte Kaandorp, geen gedoe. maar gewoon  je vind iemand leuk, hij vind jou leuk, druk op de knop en .. boem relatie.... niet dat gedoe met wel of niet. dat gezwoeg om origineel te zijn, nee gewoon recht voor zijn raap.. en klaar weer  ( hier komt mij nuchtere Groningse aard naar boven)

hieronder een prachtig lied van Ella. waar ik zo van kan genieten. vooral haar stem en de tekst en oh ja ik geniet elke dag nog van mijn vrijheid.... 

Kortom als men overweegt om mij een Valentijns kaart te sturen zet er even duidelijk op wie je bent, wat je wilt en ook even waar ik je kan vinden..  lijkt me handiger

en oh ja ik ben gek op witte rozen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten