zondag 7 februari 2021

lekker warm...

 

Terwijl half Nederland, bezig is om spullen uit de schuur te halen voor de sneeuw, sneeuwboods koopt, schaatsen uit het vet haalt, of schaatsen koopt, zich opmaakt voor de Winter..

Denk ik alleen maar.. wat toch heerlijk dat ik een vooruitziende blik had en net voor dat koning winter zijn laatste restje kou laat gelden met sneeuw, ijzel en storm Derby die raast om het huis lig ik heerlijk in mijn eigen witte wereld.. ik lig onder een flanel dekbed met flanel onderlaken en flanel kussenslopen

 Als het ware een echt flanel nestje voor huismussen die toch graag ook wel naar buiten gaan, maar in de winter het toch wel graag lekker warm willen hebben.

Daarnaast het klusje wat ik altijd vreselijk vervelend vind het matras omdraaien, ook maar meteen gedaan, tevens eindelijk eens bedacht dat het veel handiger is om het het dekje voor over het matras onder het molton te doen zodat hij niet meer kan  losschieten.

Daarna mijn bed opgemaakt in het flanel.. ik kan me er helemaal op verheugen, een schoon bed, lekker met flanel wat heerlijk warm is..  de slaapkamer koud als je binnen komt en dan heerlijk in dat bed wat je als een warme deken omhult.

Ik kon gewoon niet wachten ik wilde hoe dan ook zo  snel mogelijk in bed om als de prins in een koninklijke bed te gaan slapen heerlijk.

De avond ging voor mijn gevoel tergend langzaam voorbij maar ik vond gewoon dat ik niet te vroeg naar bed moest gaan, tenslotte is het zaterdag de stap avond bij uitstek. okay ik stap wat meer op en neer in het huis zeg maar ik vermaak me wel..

Eindelijk mocht ik in bed.. als een prins ben ik er gaan liggen, lekker warm en heerlijk gelegen... te vroeg wakker naar mijn idee, en ik wilde gewoon het bed niet uit Terwijl ik mijn buurjongen de galerij hoorde schoonmaken vond ik dat ik eruit moest om hem te helpen maar het ging niet.. Eindelijk kon ik me bevrijden uit de armen van het flanel om  te gaan kijken of ik kon helpen. hij was net klaar dus dat hoefde niet meer. .jammer had me wel gezellig geleken.. 

Kortom mijn winter is heerlijk begonnen.. met sneeuw en een heerlijk warm bed met flanel.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten