zaterdag 20 februari 2021

en er was weer geluid

 

Een aantal lezers hebben het gelezen dat mijn beide oren dicht zaten.... ik hoorde niets tot weinig.

Hoe weinig ik echt hoorde wist ik pas dagen later. Vanaf het moment, zondag, ben ik gaan druppelen met echte olijfolie biologisch..  etc.. heel gezond voor je oren een uitdaging, zeker de mijne, die wisten niet wat ze overkwam.. ze hebben nog nooit zo lopen stralen als zondag tot en met donderdag... het glom je tegemoet. Gelukkig waren er nog geen mensen die naar me toekwamen en zich gingen spiegelen in mijn oren,  Geprezen is die 1,5 meter afstand. Je moet er toch niet aandenken dat mensen je zich opstellen voor je oren om wat oneffenheden uit hun huid te knijpen.. ik zal niet in details treden, maar laten we het zo stellen..  dat de mayonaisevoorraad op peil moest worden gebracht naar beneden...Kortom dit leed is mij bespaard gebleven.

Dus donderdagmiddag mocht ik eindelijk mijn oren laten uitspuiten, nadat ik 2x daags de dure olijfolie in mijn oor had gedruppeld.in de week merkte ik al dat ik af en toe als ik even in mijn oor zat ik ineens een behoorlijk prop ineens voor in mijn oor lag.. Kennelijk werkte de olijfolie erg goed..  maar goed nog niet genoeg.  Zelfs toen vriend Rick op bezoek was, moest hij regelmatig dingen herhalen. zeker toen ik de salade die ik voor de lunch had geregeld  at, als ik kauwde dan kon ik hem niet verstaan, het werkte wel goed.. omdat als hij wat zei, ik niet kauwde, en dus niet eens mijn bord heb leeg gegeten. dus ik leerde meteen dat ik langzamer moet gaan eten. wat niet helpt met chocolade... je proeft het dan te goed en je wil alleen maar meer....

Dus terwijl ik onderweg was naar de huisarts, liep ik meteen even door naar school om de feest tas te halen voor de quiz van de middag, De vloer is lava,  en daarna naar de huisarts, ik bedacht me wel even.. ik zou haar toch niet horen mijn naam roepen..  zo dicht zat het voor mijn gevoel.

Alles gedaan en keurig op tijd bij de huisarts dus dat ging al goed, even in de wachtkamer en  ik werd al vrij snel geroepen, en gelukkig hoorde ik mijn naam,  tenminste dat denk ik, het nadeel en het voordeel als je als enige in de wachtkamer zit. dus ik liep naar binnen, het werd keurig uitgelegd wat ze ging doen, dus dat was erg prettig voor mij, ik mocht gaan zitten, kreeg een keurig handdoekje op mijn schouder, moest een schaaltje vasthouden, en ze legde uit, dat ze met heet water pulsjes in mijn oor ging stoten. en daardoor trilde het oorsmeer los, zodat het zo weg was,  ze had natuurlijk eerst gekeken of er wel oorsmeer in zat en dat zat er dat was, duidelijk, ik verbeelde me even, of misschien was het wel waar, dat ze even haar haar goed ging doen terwijl ze in mijn oor keek.. zo glommen ze nog kennelijk...  maar goed,  ik moest aangeven of het water te heet of te koud was, maar dat viel mee. Het was een fluitje van een cent.. nieuwsgierig als ik ben vroeg ik natuurlijk of ik even de restanten van de oorsmeer mocht zien, dat mocht en mijn goed het leek net diarree maar dan heel dun.. waarom is alles wat uit je lichaam gaat vaak bruin... zo vreemd....  maar goed dat was oor 1. Ze zij meteen je hebt goed gedruppeld dat merk ik want het vliegt er uit..  ik dacht meteen biologische olijfolie.. dat werkt.. het is wel even een investering maar het werkt. 4 dagen lang.. en zachte glimmende oren. Was blij dat de zon niet heel hoog stond, denk dat ik dan mijn oren had verbrand... 

Maar goed we gingen verder met het andere oor, dat ging nog sneller. daarna kon ik  weer naar huis.. en er gaat een wereld voor je open... heerlijk wat een genot...was dit.

Bij thuiskomst zette ik even de tv aan en ik dacht mijn hemel wat staat die hard. terwijl ik hem amper hoorde voordat mijn oren waren uitgespoten.. zo ook mijn wekker de volgende ochtend ik denk dat niet alleen ik maar de het hele appartementen complex rechtop zat in bed, heerlijk ik hoor weer.

Terug lopend naar huis, is net als of met het terugkomen van je gehoor, je ineens ook meer ziet en daar zag ik de eerste krokus staan. dapper en alleen te stralen om te vertellen dat de lente komt... en dat komt zeker aan de weervoorspellingen te horen voor komende week.. 

kortom pluk de lente



Geen opmerkingen:

Een reactie posten