zondag 6 oktober 2019

im back


Ik loop dan wel in het zwart maar zo elegant als deze lopen loopt in deze prachtige omgeving, nope dat zeker niet.. ik lijk meer een oude bejaarde met nieuwe steunzolen die nog moeten worden ingelopen..

De snelheid is er niet. geen punt.. wel is het heerlijk dat rennen. Vorige week had ik overgeslagen omdat ik last had van mijn knie,  dit kwam vooral door verkeerde schoenen. dus.. ik moest van mezelf het anders aanpakken..  Vandaag besloten, na een vreselijke korte nacht.. dat ik brakker was dan ik ben van een week werken.. maar alles voor de goede zaak.. ging ik naar de sportschool waar ik me dan omkleed. Wel beseffende dat ik wat verkouden was maar toch is het dan juist goed om te gaan rennen om jezelf weer op de been te krijgen. Niet voor niets lees je heel vaak dat je energie krijgt van het rennen, dat je veel meer gaat doen.. al betwijfeld ik dat deze dag...

Kortom omgekleed in de sportschool, mijn nieuwe schoenen aan incluis de nieuw gekochte sokken, die na 1 wasbeurt, kwam ik achter al gekrompen zijn kennelijk mag je ze niet wassen...

Langzaam begonnen, mijn doel was 5 km te lopen, aangezien ik steeds hetzelfde rondje loop van 500 meter. wist ik dat ik als ik twee rondjes had gelopen dan zat ik op 1 km, dus dan ging ik 250 meter lopen, tot rust komen, men noemt dit een intervaltraining..  daarna ging ik dan weer 2 rondjes, en weer lopen.. en zo tot de 5 km. Al merkte ik al snel dat ik liever 2 en een half rondje liep, omdat dat beter voelde, en dat wandelen was heerlijk maar vond ik ook onderbreken van mijn ritme.. al was ik erg verbaasd dat ik toch die 5 km gelopen heb in 30 minuten. dus kennelijk op de een of andere vage manier heb ik of harder gelopen of ik had wind mee. aan mijn haar te zien na afloop had ik duidelijk meer wind tegen dan mee.. het stond charmant omhoog, als een soort lauwerkrans, kroon voor mijn gestreden strijd... want dat was het wel, na een te korte nacht....

Nadat ik gerend had, besloten om niet boven te gaan sporten, geen schouders of benen nog te doen, dat vond ik teveel om te doen,  dat was niet nodig.. en om eerlijk te zijn de energie was ook zero.. ik was gesloopt, terwijl aan de nader kant. ook weer niet. heel bijzonder dit.

Na het hardlopen flink wat water getapt en gedronken en naar huis. ik had heel veel plannen maar dacht dat komt wel.. nu maar even niet.. ben lekker in mijn bed gaan liggen en wat is dat heerlijk soms gewoon, ondanks dat je energie krijgt van hardlopen, dit keer dus niet. mijn bed maar in... niet bijslapen dat kan niet maar wel uitrusten


Geen opmerkingen:

Een reactie posten