vrijdag 4 oktober 2019

De glazenwasser..,,





 Het leek wel de week van oud-leerlingen, eergisteren ging ik voor de Buuf ff gif halen voor haar niet gewenste huisdieren. Terwijl ik stond te wachten stond daar een jongen, okey jonge man. Hij keek me aan vroeg “ bent u Meneer Wanders?”  Ja dus.. hij bleek een oud-leerling van mij te zijn. Ik herkende ergens zijn trekken in zijn gezicht en wist meteen wie het was. Ook een oud-leerling en mentorleerling. Herinner me nog dat ik op huisbezoek kwam op het Suikerfeest. Totaal onverwachts, terwijl het wel was geregeld. Hij was vergeten dit thuis te zeggen. Typisch hij.

Toch werd het een hele boeiende avond, zijn vader een man die hier naar toe is gekomen en meteen bij Nederlandse mensen is gaan wonen ik
De taal te leren. Hij wist dat hij hier zou blijven. Dus dan meteen maar volop erin. Toen zijn moeder overkwam had hij tegen haar gezegd dit is nu ons land en dus ga brood halen en red je maar. Dat was de beste manier om de taak te leren. Heel bewust hebben ze zich niet teveel in de gemeenschap van hun land van herkomst bemoeid, bewuste keus dat ze hier bleven. Hun kinderen zijn dan ook Nederlands opgevoed.

Al pratende met hem vroeg ik natuurlijk hoe met hem ging en wat hij nu deed, gouden vraag, hij was naast dat hij bewaker was had hij ook een eigen bedrijf als glazenwasser. Ik dacht meteen kat in het bakkie. Dus vroeg ik hem of hij  bij mij de ramen kon komen wassen. Ik vertelde erbij dat ik drie hoog zit en dat grote raam in mijn kamer niet kan doen. Hij had al allerlei oplossingen bedacht. Dus een afspraak gemaakt dat hij langs zo komen om te kijken en de prijs te berekenen. Meteen ook mijn Buuf geappt of zij ook belangstelling had. Natuurlijk was ze ook meteen voor.

Afgelooen woensdag kwam hij dus kijken en meteen zag hij het probleem maar ook meteen 3 oplossingen. Dus geregeld hij komt op 31 oktober dan is zijn mijn ramen schoon en dan nog twee deuren in mijn huis en dan ook de deuren klaar.

Kortom je begint met witten van de wc en voor je het weet heb je je hele huis onder handen genomen .

Kortom een prachtige week met oud leerlingen, dan vergeet ik nog mijn sportmaatje en vriend te noemen waar ik elke week mee sport.. prachtige mensen en ik zie ze graag mijn oud leerlingen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten