woensdag 19 oktober 2016

Sevilla dag 2

Vandaag redelijk vroeg op, we hadden een stadswandeling o.l.v een Nederlands sprekende gids. We moesten ons op tijd melden bij  het adres wat we gisteren al hadden opgezocht een klein kwartiertje tot half uurtje lopen van ins hotel.

Het ontbijt in het hotel was prima, zag er goed verzorgd uit en er was keus genoeg.

Na het ontbijt dus lopend naar de afgesproken plek waar we de gids hebben ontmoet. De tocht begon en we hebben prachtige dingen gezien in Sevilla, we begonnen met de brug. Aan het einde van de brug stond een beeld van de beroemdste stierenvechter van Spanje, met zijn hart uit het beeld, dit had. Met de geschiedenis te maken. Van de stad, namelijk dat het uit twee gedeeltes bestond, nl Sevilla en nog een gedeelte, de naam ben ik even kwijt. Het hart is uit het beeld gehaald zodat je door het gat waar het hart heeft gezeten kan kijken naar de beroemdste toren inSevilla aan de andere kant van de rivier. Zo worden toch beide gedeeltes met elkaar verbonden.

We hebben veel gelopen en gehoord over de stad. Loei interessant maar ik dwaalde al gauw af, ik ben meer van kijken en foto's maken, maar ja je moet ook beleefd blijven, dus ik heb vaak gehumd als of ik echt luisterde. Het mooiste vond ik wel de universiteit van Sevilla, dit was vroeger een tabaksfabriek. In die fabriek werkten met name zigeuner vrouwen  zo ook Carmen die sigaren kon draaien tussen haar dijen. Over haar is het beroemde stuk van Bizet over Carmen en ? geschreven,  de generaal was bewaker bij de fabriek. Hij was er voor om er voor te zorgen dat de vrouwen niet sigaren mee smokkelden. Deze generaal was verliefd op haar.

De toch ging verder door de Joodse wijk. Waar ook veel te vertellen was, begreep ik aan de lange tijd dat we daar stonden terwijl ik foto's maakte. Uiteindelijk zijn we gestopt bij de kathedraal. Hier hebben we afscheid genomen van onze gids die ons toch twee uur van alles over de stad heeft verteld .
We zijn daarna eerst maar eens gaan zitten bijkomen van zoveel indrukken en woorden en loopwerk. We werden tijdens het eten luidkeels toegezongen door een wat dikkige man die steeds roder aanliep, was blij dat we weg konden, omdat wat hij zong steeds valser werd, en ik toch bang was dat hij ter aarde zou storten en wij dus zouden moeten beademen.

 We zijn daarna gaan lopen naar de Plaza de Espanja, wat een prachtig mooie plek, vol mozaïek tegeltjes. De bankjes die er staan zijn prachtig gemaakt met prachtige kleuren. We hebben er erg genoten zeker ook van onze voeten inde fontein, we waren wel de enigen maar goed een goed voorbeeld doet soms niet volgen.... jammer hoor, het is zo lekker.

We hebben onze tocht door het naast gelegen park voortgezet, mode joodse wijk nog een keer aan te doen, omdaarna naar de Metropool Parasol. We willen naar boven om te genieten van het uitzicht, en het was gaaf, prachtig, echt jammer voor de mensen die in Sevilla zijn geweest die dit niet hebben gedaan, ik noem geen namen, Bart, want het is uniek.

Daarna even terug naar het hotel om ons op te frissen om daarna  te gaan eten als een echt Spanjaard om 20.00 op het plein heerlijk. Weer een prachtige dsg met als afsluiting een spelletje Skibbo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten