zondag 25 mei 2014

Stef Bos (theater)


Gisteravond met Ivan en Lisette naar de voorstelling van Stef Bos geweest. Ik ben zwaar onder de indruk van deze man, wat kan hij zingen en wat doet hij prachtige liedjes. Het meest bijzondere was wel dat ik hoorde dat hij op het podium van de Samenloop voor hoop had opgetreden omdat hij hoorde dat een band had afgezegd, zijn reactie was dat hij daar dan wel ging zingen omdat hij toch in de buurt was. Zon man is het dus, kortom een man met karakter en met stijl. Zijn concert werd dit keer samen met Renee van Bavelaar gedaan, en dat had hij nu niet moeten doen. Zij zingt prachtig, dat kan ik niet ontkennen, ze heeft prachtige teksten, maar heel simpel je komt voor Stef Bos en die wil je dan ook horen lijkt mij, en niet een zangeres uit Berlijn die een poging doet om grappig te zijn en die wil zingen wat ze niet kan zingen. Ik was daarin een stukje teleurgesteld helaas. Het bijzondere vond ik wel dat na de pauze Stef eigenlijk pas tot zijn recht komt. Renee zingt de eerste vier nummers maar ach dat overleef je net, en dan kom Stef, hij verteld als het ware zijn verhaal bij zijn liedjes, het verhaal over de tunnel, bij de geboorte, hoe hij het verwoord, dat je allemaal al een winnaar bent omdat jij al van alle spermacellen als eerste de eicel binnendringt, dat je daardoor dus altijd al een winnaar bent. Daarnaast verwoord het na het voorlichtingsboekje, dat je allemaal wel eens mindere dagen hebt, omdat je in een soort van grote ruimte zit, waarin je denkt dat je er nooit meer uit komt dat om je heen ineens alles kleiner lijkt te worden, dat je ineens vast zit eigenlijk niets meer kan en dat je dan ineens door een oerkracht door de tunnel word gedreven en dan ineens weer bij het licht bent, dat vind ik mooi en prachtig, en zo goed gevonden door hem, dat ik dacht je zou toch maar Stef Bos zijn en op deze manier het leven kunnen bezien met al zijn vallen en opstaan.. prachtig
Volgend jaar als hij weer in Alphen komt en ik ben in de gelegenheid om er heen te gaan dan ga ik zeker erheen, dat kan niet anders omdat hij zo goed is dat ik er niet onderuit kan om te gaan. Aangeraakt door deze man zijn liedjes en zijn stem zorgt ervoor dat je gewoon nog een keer wilt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten