zaterdag 3 mei 2014

bloemencorso in Lisse

 
Met vriendin Kitty, ze is van de bloemen dat blijkt wel, eerst de keukenhof, ook iets wat ik nog nooit had gezien of had gedaan, en nu dus het bloemencorso van de streek. Dus ik moest dat ook meemaken, tenslotte woon je niet voor niets in deze streek en zul je dus alles mee maken en ondergaan. Heel vroeg wezen sporten en daarna snel naar vriendin Kitty, omdat we natuurlijk op tijd moesten zijn voor een goede plek, tevens is het zo dat het soms zo druk is onderweg dat er een file staat voordat je ooit op de plek van bestemming aankomt. Op aanraden van vriendin Kitty zou het handig en snel zijn via Sassenheim, maar al bij de eerste poging zag ik dat de boel dicht zat, daarna de volgende afslag maar daar kwam ik ook niet veel verder, dus dan maar heel simpel de weg pakken die ik altijd pak en maar zien waar het schip, of in dit geval de auto, strand. Nergens dus, kon er zo naar toe rijden zonder gedoe. Gelukkig was ik op tijd want we hadden wat haast omdat het natuurlijk ook zo is als je te laat bent dan sta je ergens achteraan. Dus wij vroeg in de auto, en via allerlei leuke achterafweggetjes kwamen we aan bij de plek die Kitty had uitgezocht, en dat was prachtig, gemakkelijk parkeren en verder prima voor ons. We hebben eerst een stukje gelopen en daarna samen ergens op een terras gaan zitten, waar Kitty door een stoel zakte, ik raakte natuurlijk even in paniek omdat ik meteen denk als ze maar niets breekt, maar net als op het strand voordat we naar Marokko zouden gaan, veert Kitty gewoon weer op alsof er niets aan de hand is, en klaar.. dus dat was een mazzeltje. Heerlijk zitten te kletsen en te praten en ineens was het zover, de autos met bloemen zouden langs gaan komen dat kon bijna niet anders, dus wij me de stoelen die we even geleend hebben van het terras naar de kant van de weg en daar zijn we gaan zitten kijken. De eerste wagen die langs kwam was de wagen die de derde prijs had, op zich aardig maar niet zo bijzonder was mijn gedachten. Daarna natuurlijk veel luxe auto's, de schooiers auto, dat is natuurlijk nodig, om volgend jaar weer deze corso te kunnen doen omdat het allemaal wel vrijwilligerswerk is en totaal geen subsidie krijgen, dus het is handig om toch geld in dat zakje te gooien van een schooier. De autos kwamen langs en het was genieten van hoeveel ze kunnen met de bloemen hoe mooi het is gemaakt etc. De hyachinten waren dit jaar te vroeg uitgebloeid dus is er ook veel gebruik gemaakt van tulpen. Ik moet zeggen de auto die ik het mooiste vond, Oosterse energie, heeft helaas geen prijs gehaald, maar dat is niet erg verder, hij wat kwa kleur rood met paars prachtig. Ik heb er van genoten. Na de laatste wagen, zijn we eerste even thee wezen drinken bij de vader van de schoonzus van Kitty, daarna lekker weer onderweg, eerst naar de ruïne van Tellingen, het oude slot van Jacoba van Beijeren, was ik nog nooit geweest en vond het wel erg indrukwekkend maar moet zeggen het is leuk om een keer te zijn geweest maar het is niet iets waar je echt heen moet, er is eigenlijk niets te zien, alleen oude stenen en de omtrek van de muren etc, wel mooi maar nog niet echt iets om speciaal een reis voor te maken. Daarna, we kregen niet genoeg van oude huizen zijn we naar het d'everts huis geweest, dit is een oud huis waar vroeger kennelijk ridder Everts heeft gewoond en het was nog redelijk ingericht. Ik vond het leuk om dat even te hebben gezien maar weet ook dat ik daar niet nog een keer heen hoef, het is nou niet echt een historisch hoogtepunt. Daarna zijn we ergens gaan eten en ik was er nog nooit geweest, Kitty in een ver verleden, maar het was een gaaf restaurant, alles werd er nog ambachtelijk gemaakt. Cantina sociala  en het eten is er toch lekker, de bediening met flair, en we werden zelfs verrast op een heerlijk spel achter een piano, het was wel even jammer dat wij net achter de piano zaten zodat het geluid voor ons heel duidelijk hoorbaar was. maar dit restaurant is een aanrader, ga er een keer heen.
 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten