zaterdag 17 mei 2014

Elfenland (kringlopen)

Zomaar even na het sporten dacht ik dat het handig zou zijn om langs de kringloop te gaan. Ik kom daar regelmatig en er is altijd wel iets waarvan je denkt hoe heb ik ooit zonder gekund, om na twee weken te bedenken dat je er heel goed zonder kunt, om het uiteindelijk of op een vrijmarkt te koop aan te bieden, op een veilig tafel voor Samenloop voor hoop te leggen, of je geeft het weg aan vrienden waarvan jij denkt dat zij een leven zonder gewoon niet kunnen volbrengen,  of het beland ergens in een kast waarvan je later denkt, waarom heb ik dit ooit gekocht. Uiteindelijk beland het weer bij de kringloopwinkel, en ja hoor je ziet het weer liggen, of iemand vind dat jouw leven niet zonder dat kan en het komt terug bij jou... kortom het leven is een feestje met oude spullen die kringlopen. Vandaag dus toch maar even er heen, en ja hoor, ik kom meteen een ideale broek tegen als sportbroek, ik ben niet zo van de echte broeken meer van de broeken die passen en die lekker wijd zitten, en natuurlijk in de variatie zwart altijd goed zijn. Daarnaast nog een leuk spel voor thuis, en voor op school voor de isk, en ook nog een paar leuke dingen, die ik inderdaad niet nodig heb maar ja het leven zonder kan ook niet meer tijdelijk. Bij de speelgoedafdeling, zie ik ineens het spel der spellen  liggen, Elfenland, en dat niet 1 keer maar 3 keer, dus ik meteen appen naar drie vriendinnen die dit spel zo geweldig vinden en hem graag willen, maar ik durf het niet aan ze zomaar mee te nemen omdat ik het niet zeker weet of ze hem echt willen. Dus terwijl ik om de 5 minuten kijk op mijn telefoon en door de kringloop loop met dingen waarvan ik mijn leven niet meer kan voorstellen zonder,  besluit ik maar af te gaan rekenen, vol twijfel want ja, wie weet, etc. maar toch ik betaal en ga maar naar huis. Zit net thuis komt de eerste app binnen met de bekende tekst : "Had hem dan meegenomen...."Gromm dat heb ik dus niet gedaan, hij kost maar 4,50 maar toch je neemt hem niet mee als je niet zeker weet of men het spel wel wil. Dus, ik nog zo van, nou ja sorry ik ben al thuis, maar daar kan ik dus niet goed tegen, dus ja ik in de auto naar de kringloop om toch maar 1 spel te halen, 1 vriendin ken ik heel goed en ik weet dat ze hem toch wel wil, dus ja ik neem er twee mee, de mensen in de kringloop kijken wat vreemd dat ik er alweer ben, maar ach wat maakt het uit. Ik ben wel gewend dat ze vreemd kijken. Dus ik helemaal blij naar huis, twee appjes verstuurd naar die twee vriendinnen met de opmerking dat ik ze heb, komt er een nieuwe app, of ik ook voor nog een vriendin, die ook bij ze is, ( het is de spelgroep van de meiden) nog dat andere spel wil halen.  Na even een zucht dacht ik, wat maakt het ook uit, laat ik het maar gewoon gaan doen, dus ik weer in de auto naar de kringloop, het derde spel gehaald, en bij de kassa, terwijl er een hele rij achter mij staat, krijg ik een opmerking van de verkoopster, dat ik wel veel van die spellen haal. Dan kan ik het niet laten.. ik moet ook leren me te beheersen maar dat gaat niet helaas, ik kijk onschuldig en zeg dan, "Ja, ik weet het, maar dit spel is niet meer te koop, het is een gewild spel, maar word niet meer gemaakt, je kan het alleen nog kopen op het internet en dan kost het 80 euro, dus dit is goedkoop en ik ben helemaal blij hiermee, drie spelen voor nog geen 15 euro, die 240 euro gaan opleveren." Het hoofd van de verkoopster is al goud, daar doe ik het al voor, dan nog het geroezemoes dat ontstaat achter mij in de winkel, die ook staan te wachten bij de kassa. Ik reken af en loop met een stalen gezicht weg.....  Mijn dag kan niet meer stuk, ik heb me nog ingehouden door niet te zeggen dat er nog een spel lag maar dat ik niet aso wilde zijn, leek me geweldig als die hele rij in een rap tempo naar speelgoedafdeling ging rennen......... maar ik heb me ingehouden.  Als nu ineens de prijzen omhoog vliegen in de kringloop winkel, dan weet ik dat ik het gedaan heb en geloof me dat was niet de bedoeling... Ik had een geweldige middag vandaag en drie vriendinnen van mij ook omdat ze weten dat het spel dat ze al zo lang zochten nu hebben voor een prikkie.
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten