maandag 5 mei 2014

het songfestival de liedjes (deel 1)

(het zal even een overkill worden over het songfestival, ik heb teveel leuke dingen gedaan de laatste dagen en dus moet ik nu nog 3 blogjes over het songfestival doen, dus vandaag 1, morgenochtend 1 en dan morgenavond rond 19.00 nog eentje het is even niet anders0
 
 
Het gaat er weer aankomen, nog slechts een dag, dan is het zover, dan zit ik weer op 6 en 8 mei vast op de bank en zit ik te genieten van de liedjes die langskomen op de tv. Ik blok meteen mijn agenda en hou deze dagen vrij omdat ik het zo geweldig vind om te kijken. Sinds een aantal jaren zit ik op de avond zelf bij vriend Frans te kijken en dat is genieten met elkaar, we zitten en geven commentaar. Tegenwoordig worden we vergezeld door vrienden Christian en Rick, en dat maakt het stukken gezelliger, zeker nu we deze keer eerst met elkaar gaan eten bij Frans en daarna ons klaar maken voor het grote gebeuren.. ik heb er zin in in ieder geval. ( de nummers die volgens mij een kans maken  op de finale op 10 mei, geef ik een nummer maar tegenwoordig is het zo moeilijk te voorspellen wat er door gaat en wat niet)
 
ik doe het maar niet op volgorde ik volg de volgorde van de site van het songfestival
de eerste die ik tegenkom is Hongarije met een lied over kindermishandeling
Hongarije
Kállay-Saunders - Running (1)
 
 
Het doel van het lied is goed en prachtig en ik denk dat het gaat scoren omdat het toch heel veel mensen bezig houd
ik gok op een plek in de finale tenzij het heel vals is gezongen
 
 
de tweede die ik tegenkom is
 
IJland
pollapönk - enga fordóma
 
 
het begint vrolijk dat is zeker maar ik ben niet overtuigd, ook al niet op de cd dus ik denk geen finale plek, het ligt wel lekker in gehoor maar niet mijn voorkeur
 
 
de derde is
Italië
emma marrone - la mia città (2)
 
 
het is een soort van rock nummer dat mij niet kan bekoren, maar ze zitten zo wie zo in de finale dus daar hoef ik verder niet zo veel over te zeggen lijkt me
 
de vierde is
Albanie
Hersi Matmuja - One Night’s Anger (3)
 
 
lief liedje en ik denk dat het ook door gaat in de finale dat kan haast niet anders
 
de vijfde in deze reeks (4*)
Belgie
 
Alex Hirsoux - Mother
 
 
In eerste instantie vond ik dit een prachtig nummer maar ik krijg steeds mother how are you to day gedachten en dus ik weet het niet ik zet hem even op de reserve bank, al denk ik dat het wel door zou kunnen gaan omdat natuurlijk iedereen een moeder heeft.
 
zesde in de reeks
Georgie
 
The Shin & Mariko - Three Minutes To Earth
 
 
het begin vind ik prachtig
maar daarna verliest het nummer voor mij zijn kracht, dus geen plek in de finale voor mij
 
zevende in de reeks
Macedonië
 
Tijana Dapcevic - To The Sky (5)
 
 
Meestal gaan ze wel door in de finale en ik denk nu ook weer  al is dit niet mijn favoriet ik vind het veel muciaal geweld wat niet past
 
achtste in de rij
 
Armanië (6)
 
Aram Mp3 - Not Alone
 
 
mooie man met een mooi lied
prachtig opgebouwd om eerlijk te zijn
 
negende in de rij
Romenie
 
Paula and Ovi - Miracle
 
 
gewoon een mooi liedje met een leuke melodie
als ze maar zuiver zingen al zegt dat tegenwoordig ook niets meer
bij het songfestival, toch hoeft het voor mij niet in de finale
 
tiende in de rij
 
Azerbaijan(7)
Dilara Kazimova - Start A Fire
 
 
dit vind ik mooi en intens dit komt voor mij in de finale terecht
 
 
elfde in de rij
Ukraine (8)
 
Maria Yaremchuk - Tick-Tock
 
 
dit is totaal anders maar het is vrolijk en ik denk dat het er ook komt
 
 
twaalfde in de rij
 
Moldavie
 
Cristina Scarlat - Wild Soul
 
 
niet mijn ding in ieder geval
ik hoop dat hij niet door gaat in de finale moet ik het nog een keer horen
 
dertiende in de rij
 
Estonia (9)
 
Tanja - Amazing
 
 
moet bekennen dat ik het er maar bij zet omdat ik toch nog wel wat moet kiezen
en ja dit is wel vrolijk en hou wel van deze beat
 
viertiende in de rij
 
Finland (10)
 
Softengine - Something Better
 
 
mooi liedje door leuke jongens
zeker in de finale
 
 
vijftiende in de rij
 
Duitsland (11)
 
elaiza - is it right
 
 
ik moet er erg naast zitten als dit niet hoog gaat eindigen, dit is zo mooi gemaakt en zo mooi gezongen, ik ben geraakt door haar stem en hoe ze het doet. Dit zou wel eens de verrassing kunnen zijn van het festival, als zit Duitsland natuurlijk zo wie zo in de finale
 
zestiende in de rij
 
 Denemarken (12)
 
Basim - Cliche Love Song
 
 
ja dit vind ik nou ook erg leuk en vrolijk
dus dat is genieten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten