zondag 4 mei 2014

aan mij is een postduif verloren gegaan

 
wegens groot succes van afgelopen woensdag, en ik tegen een vriend had gezegd dat het zo leuk was in het rijksmuseum, ben ik maar op herhaling gegaan. Het grote voordeel van een museum jaarkaart is dat je gewoon naar binnen kant en weer weg kan gaan als je dat wilt. Dus vanochtend om 10.00 was ik al aanwezig, even zitten kletsen en toen weg met de auto op weg naar Amsterdam. Mijn vaste parkeerplek is dan toch wel de arena, omdat je daar zo lekker staat en het kost niets, maar goed volgens die vriend van mij was het handiger, omdat hij in het leger werkt, de auto te parkeren bij de marine basis in amsterdam zelf. Zo gezegd zo gedaan. heerlijk er naar toe gereden, en ja hoor we konden er niet staan omdat het 4 mei is en alles staat vol. Dus balen wat nu, dus op zoek naar een parkeergarage, er zijn er natuurlijk meer dan genoeg maar nooit als je er eentje nodig hebt, Kortom na eindeloos lang rond rijden op zoek naar de parkeergarage onder het museumplein, dat niet te vinden was helaas, dus uit pure ellende dan maar naar de Arena, via allerlei omwegen etc kwamen we toch mooi aan bij de arena en daar mochten we niet parkeren, kortom dan maar naar bos en lommerd, dat is altijd goed, en wij weer rijden, om er achter te komen dat het moeilijk te vinden is, en dus uiteindelijk waren we 2 en een half uur later eindelijk in de parkeergarage, en een half uur later in het museum. Het museum is prachtig, dat kan ik niet ontkennen het is er genieten en het is stijlvol, dit keer hebben we natuurlijk zo wie zo de eregalerij gedaan, omdat die vriend dat nog niet had gezien, en nooit de nachtwacht had aanschouwd, dus dat moest gezien worden. Daarna dwalen door het museum, ik wilde heel graag toch de kunst van de 20ster eeuw zien en dat was prachtig. Wederom  is het mooi om te zien en is het museum te vol met te veel dus je kan weer niet alles zien. Na het museum zijn we naar de iris pub gegaan, daar heerlijk gezeten en gekletst over van alles en nog wat. ik heb voor het eerst van mijn leven gepoold, en moet zeggen ik geloof niet dat het mijn sport is. tijdens het daar zitten besloten we om maar een keer op de dam de dodenherdenking mee te maken om te voelen hoe dat is en hoe het voelt om daar te zijn. Ik moet zeggen dat viel wat tegen  voor mij, omdat ik niet het gevoel van samenhorigheid voelde helaas. Na de dodenherdenking nog even wat gedronken om weer naar huis te gaan met de tram. Zoals ik al zei aan mij is een postduif verloren gegaan, dus ja ik verdwaal heel simpel en snel. Dus ja we zijn naar het leidscheplein gelopen en daar hebben we gevraagd welke lijn we moeten hebben naar bos en lommerd en dat was lijn 7, dus dat is handig leek me toch wel. Dus wij in de tram. na ongeveer een half uur vonden wij dat het wel lang ging duren, dus dacht die vriend van mij laat ik eens vragen, om daarna terug te komen met de opmerking jij bent wel een postduif zeg we zitten in de verkeerde tram we gaan de verkeerde kant op. Wij weer uit de tram en dus door naar de bos en lommerd, weer eens een half uur verspeeld, dus het was behoorlijk heftig om aan te komen bij de bos en lommerd. Het ergste was nog dat de parkeer garage dicht is en je dus niet naar binnen kunt, alleen, kwam ik later achter via het hotel dat er zit, anders kom je dus niet bij je auto. heel bijzonder vond ik dit. Het was een heerlijke dag en ik heb genoten van alles en uiteindelijk toch heerlijk thuis gekomen  na ene dag om met plezier op terug te zien.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten