zondag 18 mei 2014

kano bootcamp


 
Ach ze zeggen wel eens, hoe ouder hoe gekker, dus ik zal wel steeds gekker gaan doen. Tijdens een gesprek met trainer Danny, bij mijn sportschool JAWI  kwam hij met het idee om een kanobootcamp te organiseren, Zeg kano en ik zeg leuk, mijn herinneringen aan kanoen op de lesse in Belgie, zijn hilarisch en zo vreselijk leuk geweest altijd, zo jammer dat dat bij ons op school is afgeschaft, dus toen ik dit hoorde, zei ik meteen, ik ga meedoen, als ik het vol kan houden. Ik moet zeggen, hoe dichter we bij de dag kwamen van het moment, hoe meer ik dacht dit ga ik niet redden, dit is niet mijn ding, dit lukt niet en noem alle positieve dingen maar op die er voor zorgen dat je eigenlijk het liefst af gaat bellen.  Gelukkig ben ik wel van dat kaliber dat als je a zegt je ook b moet zeggen. Dus vanochtend met mijn enthousiasme me eerst maar eens in het zweet gewerkt op de get fit circuit, daarna aan de slag met mijn core, nog even snel wat dingen gedaan met betrekking tot cardio en daar was dan het gevreesde moment 11.00 de tijd van de martelgang. Mijn belevenis bij Bootcamp is dat het zwaar is, dat het moordend is, dat het afzien is en het is vooral veel patsers en echte mannen. En daar kom ik vrolijk aan huppelen met mijn stijlvolle zwarte kleding en tevens met mijn tasje met daarin een handdoek,. flesje water en natuurlijk de nodige dingen om  er toch enig sinds wat toonbaar er uit te blijven zien. Maar goed, gelukkig, was de aanvang erg rustig, en mochten we eerst lopen naar het park waar het ging gebeuren, daarna moesten we joggen, voor mij is dat hard lopen maar voor velen is het dan joggen. Maar goed ik overstijg mezelf en het ging met gemak. De warming up bij de doelpalen was simpel maar met een stuk in je lijf van al get fit en core en cardio, is het prima te doen. Daarna gingen we in twee groepen uiteen om met elkaar te gaan kanoën, en dat was gaaf, in de kano, elkaar helpen en dan gewoon een stukje kanoën daarna even weer rust, en dan weer een klein stukje kanoën, kortom het was heerlijk om te doen en het viel me zo mee allemaal. Genieten dus. Zeker hoe we elkaar hielpen, hoe we met elkaar om gingen ik vond het goud. Na het kanoën gingen we naar een ander strandje en daar begon de ellende, we moesten over met een soort van pondje en dan moesten we overstappen en op het eilandje moesten we buikspieren doen, dat is prima, maar ja het pondje is gammel en niet stevig, dus toen de eersten in het water vielen, toen was het al klaar, en lachen met elkaar, het was een feestje, daarna in lunches en vraag me niet om dit uit te leggen maar het is heel diep zakken door je knieën en recht op blijven, en dan weer staan en dat op een hele smalle balk die steeds meer gaat wiebelen, kortom niet mijn ding. Maar goed ik heb het gedaan en weer terug naar het begin punt. De groep in tweeën en een groep gaat rennen de anderen met de kabelbaan over het meer naar de andere kant. Erg leuk allemaal en genieten. Het was gewoon gaaf, nog even, ik ben inmiddels de naam vergeten maar we moesten op het strandje door het water rennen en daarna wandelen steeds 20 seconden rennen en 10 seconden wandelen, erg lekker alleen die natte voeten is wat minder. Ik moet zeggen ik vond het heerlijk en genieten, en ik ben inmiddels om ik ga ook maar eens vaker bootcampen bij mijn sportschooltje. Ik verwacht eigenlijk dat er heel veel fotos komen op de site van de sportschool dus ik zou maar kijken. Ik heb in ieder geval vreselijk genoten vandaag.
Mede door de mensen en door het weer


Geen opmerkingen:

Een reactie posten