dinsdag 27 mei 2014

GLS-Pakketje.... nog even niet

(twee pakketen, of te wel, GLS versus PTT)
 
Soms is de weg der bezorgers ondoorgrondelijk, wederom ben ik door de bezorgers weer eens op en vreselijke manier in de wacht gezet. Laat ik bij het begin beginnen..
Heel simpel, aangezien er weer eens drastisch iets moest worden gedaan aan het lijf, naast het sporten zijn er nog meer dingen die soms nodig zijn om je lichaam in een optima forma te brengen, hierover komt nog een blog, besloot ik terug te grijpen op een al oude methode dat voor mij werkte en wie weet weer werkt. woensdag de bestelling geplaatst, donderdag een mail dat het pakket verzonden was. Allemaal prima lijkt me, mensen die me kennen weten dan dat ik dus behoorlijk op de wip zit want ik wil beginnen, zo snel mogelijk voor het beste resultaat. Helaas de vrijdag geen pakketje, de zaterdag ook nog niet, maandag geen post dat weet ik, maar tot mijn stomme verbazing ligt er ineens een briefje in de bus van dat men is langs geweest van de GLS met mijn pakket. Via het internet kan je dan aangeven wanneer het pakket wel bezorgd kan worden en of het bij de buren mag worden afgegeven etc. Ik ken mijn buren en die vinden het prima, die nemen voor mij een pakket aan. Dus ik regel dat meteen, ik stel in op dinsdag het pakket brengen, en afgeven bij de buren. Zoals het hoort krijg ik zelfs een prachtig mooi bewijs via de mail dat alles goed is gegaan en dat het zal werken. Kortom ik ben blij en gelukkig. Ik maak me geen zorgen over van alles en nog wat. Het zal goed komen dat kan niet anders toch. Dus na een goede nacht slapen, niks aan het handje, ik naar mijn werk, tijdens het werken krijg ik een keurige mail van de PTT dat mijn andere pakket bezorgd gaat worden tussen 10.00 en 15.30, wat ik ook al gek vind, met name omdat ik niet begrijp waarom ze zon lange tijd hebben en ik dus kennelijk geacht word thuis te blijven zitten. Maar goed je hoeft niet altijd alles te begrijpen, wel staat erbij dat er voor het pakje getekend moet worden. Ik besef me meteen dat ik dat dus waarschijnlijk pas vrijdag kan gaan halen, want ja ik ben vandaag niet thuis, morgen ook aan het werk dus ja dat zal vrijdag worden. Balen maar goed het is niet anders. Bij thuiskomst loop ik naar de brievenbus en zie daar dus een briefje liggen van de PTT, waarop staat dat ik een pakket kan halen bij een van mijn buren. Okey denk ik nog, dat is vreemd, maar kennelijk is het zo dat het kan dat het pakket daar ligt. Verder totaal geen bericht van ge GLS, naïef als ik ben, denk ik nog even ,goh kennelijk is het niet geweest, komt het nog bij me thuis en kan ik het dan alsnog regelen met ze. Dus wachten, intussen even naar de buren gelopen, en daar ligt mijn pakket van de PTT, waarvoor getekend moest worden, maar wat niet gebeurd is door de buren, en kennelijk heeft de bezorger dit zelf gedaan, ik heb geen idee, maar ik ben blij want hij is er.  Dus toch maar even bellen naar het nummer op de niet thuis bezorg bericht van de GLS.kost 1 euro per gesprek. Dus  toch maar doen, ik wil nog in bad ik wil nog veel en dat kan niet als ik niet weer hoe laat ze komen. Bellen dus, de dame aan de andere kant van de lijn, begint voortvarend en zegt meteen of ik mijn niet thuis code wil doorgeven, dat doe ik dus, en ze zegt meteen dat ik naar een straat moet morgen, om daar mijn pakket op te halen, want ik was 2 keer niet thuis.. Hierop reageer ik heel verbaasd en zeg dan ook naar waarheid, dat het klopt dat ik niet thuis was, maar dat ik gisteren had doorgeven dat ze het pakket bij de buren konden afgeven, dat was geen punt. De mevrouw blijft volhardend en zegt gewoon dat ik dus twee keer niet thuis was, en dat het pakket op het depot ligt. Ik nogmaals, met een wat afgebeten stem dat ik niet thuis was, maar dat ik dus ook geen bericht heb gehad dat ze waren geweest in de bus en ook niet via de mail. Wat is er dan mis gegaan. De mevrouw blijft volharden dat ik dus een tweede keer niet thuis was. Ik begin het wat zat te worden en vraag heel liefelijk of ze al bij de oorarts is geweest, omdat ik denk dat ze niet goed kan horen. Ik leg haar nogmaals uit, dat ik gisteren 26 mei, een briefje in de bus heb gevonden, waarop staat dat ze langs zijn geweest, dat ik daarop meteen heb gereageerd door via het internet een nieuwe bezorgdatum door te geven, dat ik daar een mail van heb, met de opmerking dat het bij mijn buren kon worden afgegeven. Daarop komt de opmerking van de mevrouw aan de telefoon, dat mijn buren dus niet thuis waren. Waarop ik liefelijk zeg dat dat vreemd is omdat ik in een flat woon met ongeveer 100 mensen dus dat er altijd wel iemand thuis is, en dat ik toevallig weet dat mijn buren er waren.. Waarop de mevrouw wederom zegt, ja dat is logisch wij bellen niet bij alle buren aan, dat begrijp ik, zeg ik nog, maar voor ik iets kan zeggen, word het me al verteld dat ik het pakket ergens in Alphen op kan halen na 17.00 en voor 18.00 op een adres vreselijk ver bij mijn huis vandaan. Waarop ik nog heel vriendelijk zeg dat ik het niet begrijp dat er zo gedaan word door een fout van hun en dat ik daar ten eerste 1 euro aan moet verbellen en dat ik daarna ook nog het pakket moet gaan halen die door hun fout verkeerd is bezorgd. Het is stil aan de andere kant van de lijn, en dan komt het. "Meneer als ik u was zou ik maar de klantenservice bellen hierover, die lossen het voor u op ! " Er glooit hoop aan de horizon, dus ik zeg doe mij maar het nummer dan bel ik meteen zodat het meteen kan worden opgelost. FOUT FOUT FOUT, hoe dom kan ik zijn, neen natuurlijk niet, ik kan niet bellen nu, ik moet in de ochtend bellen tussen 9.00 en 11.00 anders zijn ze dicht, a 1 euro per gesprek, hoe kan ik zo dom zijn dat ik niet besef dat er mensen werken en dat kennelijk de rest van Nederland niet werkt, zodat ze altijd kunnen bellen. Kortom ik was het zat, ik heb de mevrouw vriendelijk verteld dat ik niet boos op haar ben maar dat ze toch een gehoortest moet laten doen en dat ik zeker morgen de klantenservice ga bellen en dat ik zeker van mij laat horen omdat ik dit stijlloos vind, dat men zo met de bestelling omgaat van anderen en dat men zo gemakkelijk zich ervan af maakt. Op mijn vraag of ik haar naam mocht weten werd vakkundig de hoorn op de haak gelegd... Kortom, ik hoop dat de GLS dit leest en dat ze echt iets gaan doen aan hun service, en om eerlijk te zijn, de PTT, was wel fout met een pakket waar voor getekend moest worden maar ik heb hem nu wel in huis..
 
 
het niet thuis bericht van de GLS
 
 
 
het betreffende mailtje na dat ik had aangeven dat ik het wilde laten bezorgen
 

Betreft: Bevestiging Niet Thuis Instructie


Geachte heer/mevrouw,


Wij hebben uw instructie in goede orde ontvangen. U heeft aangegeven onderstaande zending op een andere datum te willen ontvangen. Wij zullen de zending op dinsdag 27 mei 2014 bij u afleveren, of bij uw buren indien u dit heeft aangegeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten