maandag 5 mei 2014

het songfestival de liedjes (deel 2)

 
Het is weer zover we gaan de laatste serie bespreken die er is, daarna zal ik eens kijken wat nu
mijn favoriete top 10 zal zijn of worden aan de hand van de clips al weet ik uit ervaring dat soms de mooiste nummers  op de video gezien hoog genoteerd staan als favoriet, zoals ooit van Didrik solli-tangen,  zo vals was dat hij al meteen eruit lag, terwijl het lied prachtig blijft hoe dan ook
 
 
 
my heart is yours didrik solli-tangen
 
zo klonk hij  helaas
 
 
en zo had hij moeten klinken
 
 
daar gaan we weer met de nieuwe serie
 
 
 
zeventiende in de rij
 
Israel (13)
 
Mei Finegold - Same Heart
 
 
vind het een mooi liedje en dat in hun eigen taal prachtig
 
 
achtiende in de rij
 
letland (13)
 
Aarzemnieki - Cake To Bake
 
 
 
van dit liedje word ik zo vrolijk en vind hem zo leuk
eenvoudig ik vind letland zo vaak met bijzondere
dingen en liedjes komen zo aandoenlijk
heerlijk
 
negentiende in de rij
 
Griekenland (14)
 
Freaky Fortune feat. RiskyKidd
 
 
ik vind het wel gewaagd voor het songfestival en ergens denk ik dat ze een kans maken om
in de finale te komen, al zijn de stemmen wat zacht
 
twintigste in de rij
 
frankrijk (15)
 
TWIN TWIN - Moustache
 
 
Frankrijk zit er zo wie zo in dus wat ik er van vind is eigenlijk al niet meer van belang
dus we zullen het maar gewoon ondergaan en meenemen, in de clip in ieder geval leuk en mooi haaf van de zanger
 
éénentwintigste in de rij
 
Montenegro (16)
 
Sergej Ćetković - Moj Svijet
 
 
 
ja dit vind ik mooi een prachtig autentiek lied van mij mag hij mee
 
tweeëntwintigste in de rij
 
Nederland (17)
 
The Common Linnets - Calm After The Storm
 
 
ach laten we eerlijk zijn het is onderscheidend het is een niet zoveel zeggend liedje maar wie weet
laat ik maar gewoon vanuit mijn eigen gevoel er voor gaan, al denk ik dat ze niet in de finale belanden. Zoals vriend Frans al zei, ze zitten in de eerste ronde met heel veel slechte nummers, dus als ze van de 15 artiesten die optreden dit niet redden is het nummer wel heel heel slecht.
 
 
drieëntwintigste in de rij
 
Malta
 
Firelight - Coming Home (18)
 
 
ik vind dit prachtig mooie tekst en mooi gezongen
 
 
vierentwintigste in de rij
 
Litouwen
 
Vilija Matačiūnaitė - Attention
 
 
 
Nee dit is niet mijn ding
dit vergeet ik liever heel snel
strak dansje maar daar is het mee gezegd
 
vijfentwintigste in de rij
 
Oostenrijk  
Conchita Wurst - Rise Like A Phoenix
 
 
prachtig lied en mooi gezongen, maar de gimick is er natuurlijk al af
ik hoop ergens dat hij niet door gaat omdat ik het zo jammer vind
dat het songfestival een rariteitenkabinet lijkt te worden, en daar zijn
we net een beetje van af inmiddels, het gaat om het lied.
 
zesentwintigste in de rij
 
Portugal
 
Suzy - Quera Ser Tua
 
 
niet zo mijn ding ik vind het op de clip behoorlijk niet zuiver gezongen dus nee niet door wat mij betreft
 
 
zeventwintigste in de rij
 
Polen (19)
 
Donatan & Cleo - My Słowianie (Slavic Girls)
 
 
oef het gaat nu snel
ik vind dit mooi bedacht en gedaan
ik vind het genieten dit nummer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten