zaterdag 10 mei 2014

De hoop kwam, was, is en .....


 
Terwijl ik denk half Nederland, ik ben een optimist tot op het bot, waarschijnlijk, net als ik, aan de buis gekluisterd zit, want wie weet misschien, ja, wie weet lukt het dit keer wel, wie weet etc. Allemaal gedachtes die door ons hoofd cirkelen, waar we mee bezig zijn. Je weet het nooit natuurlijk. Mijn avond zal ik met vrienden doorbrengen in Capelle aan den Ijssel, net als vorig jaar, zitten we met 4 personen lekker te genieten van het liedjes Festival. Dit keer heb ik maar eens gezorgd voor een leuk bordje met gevulde eieren, daarnaast kon ik helaas geen Nederlandse vlaggen krijgen, maar wel schattige oranje met de leeuw, okey ze zijn van het aankomende voetbal, maar toch het gaat er om dat wij kunnen zwaaien als Nederland mag gaan zingen. Natuurlijk hopen we dat ze hoog eindigen, een voorzichtige, in de top10, begint langzaam een voorzichtige, top 5 te worden, en als je de pools mag geloven een voorzichtige 3, met boven ons Denemarken en duitsland, en die kunnen we hebben. Voor mijn gevoel zit het gevaar in Hongarije en in Oostenrijk, al zou Polen met hun erotische handelingen en blikken op het podium ook wel eens heel hoog kunnen scoren. Met mijn isk klas, heb ik vrijdag een aantal inzendingen bekeken, ook van hun land natuurlijk, en we hebben afgesproken als een van ons land wint trakteert diegene wiens land het wint. Dus ik ben benieuwd. Ik blijf hopen, ik vind het een draak van een lied, dat zal ik nooit ontkennen, maar ik heb meteen gezegd met het beluisteren van de cd, het is een nummer dat zich onderscheid, en nadat ik dinsdag de show had gezien, ze heb zien staan, de sfeer die ze uitstralen, denk ik dat we een kans maken, en dat zou geweldig zijn, zijn we eindelijk een keer verlost van dinge-dong, Dan is Getty ook blij omdat ze dan niet weer elke keer op moet draven bij de zoveelste songfestival gebeuren, kan zijn ook eindelijk genieten van haar rust en oude dag. Hoeft ze niet meer als een gek naar de kapper en dure kleren te kopen, haar nagels te laten doen etc, maar kan ze gewoon lekker in haar luie stoel zitten en kijken naar het songfestival en zeggen in mijn tijd... ik ben heel lang de zangeres geweest van de groep die ooit in 1975 won, maar dat was in 2014 ineens over omdat ineens Nederland won, en toen was het over.. toen werd ik nooit meer gevraagd.... ach laten we dan maar niet winnen, het is zo jammer als Getty dit moet zeggen.. maar we zullen zien. In ieder geval heb ik er zin in vanavond, gezellig praten klieren en genieten van de liedjes en de shows.. kortom we gaan het zien. Ik hoop, ik zie en ik zal het zien. en wie weet mag ik vannacht wel een bushokje in elkaar trappen omdat we verliezen. Sommige dingen moet je overnemen van het voetbal, als je wint moet je de boel slopen, als je verliest ook... kortom mijn avond en nacht kan niet meer stuk. Alphen hoed u :-) :-)
 

vind de uitstraling zo mooi die ze hebben, op de een of andere manier raakt me dit
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten