zaterdag 24 mei 2014

Samen loop voor hoop

 
Al weken zijn we er bij mij op onze school er mee bezig. We gaan er dit jaar ook weer voor. Een aantal vreselijk goede mensen hebben zich al van te voren met hart en ziel ingezet om weer zoveel mogelijk geld op te halen voor Samenloop voor hoop. Het begon al met de brandweerwedstrijden  waar mijn bevriende collega en counselingsmaatje, meteen een kraam opzette waar ze alles ging verkopen voor de Samenloop met hoop. Daarna besloot ze om toch maar een pot neer te zetten in het restaurant waar men geld in kon gooien voor deze actie. Daarnaast werd de soep te koop aangeboden. diverse mensen bakten dingen die verkocht werden, loempias heb ik gezien, ik heb marokaanse cakjes. koekjes gezien, popcorn. We zijn er druk mee. Waarom we er zo druk mee zijn, eigenlijk is het antwoord simpel, wij hebben als school al diverse keren te maken gehad met mensen, of dierbaren van collega's of laten we niet vergeten de mensen  uit onze eigen leven  die zijn gestorven aan kanker, daarom zijn wij er druk mee. Ik vind het ook goed dat onze leerlingen zich in gaan zetten voor een goed doel, en dat we het met elkaar doen. We hebben een zolderopruimingtafel gemaakt waar we dus onze oude meuk konden neerzetten wat dan verkocht kon worden, en het werd een succes, het liep als een trein, en het verkocht veel, dat wat men niet meer wilde, word mee genomen naar de kraam om te kijken of ze het daar kunnen verkopen, en uiteindelijk zullen de spullen wel bij de kringloop belanden, zoals ik al eerder schreef je koopt iets wat je niet  nodig hebt maar ach het lijkt zo leuk, je kan je een leven zonder niet voorstellen, en uiteindelijk blijkt het leven met ook geen succes dus geef je het door zodat jij zonder zit en weer een leuk leven hebt zonder dat ding... Ik stel voor om dit elk jaar een aantal weken te doen om zo er voor te zorgen dat we geld op halen voor een ander goed doel wat ons raakt. Dit jaar is de samenloop voor hoop heel speciaal, het klinkt gek, we weten allemaal dat een dochter van een collega, twee jaar geleden er nog was, en nu niet meer er is, niet meer kan meelopen, we weten een leerling die gestorven is de afgelopen maanden aan leukemie, daarom raakt het nu meer dan anders. Natuurlijk loop ik ook mee, zelfs twee keer, een keer overdag loop ik van 16.00 tot 17.00 met vriendin Kitty en Heleen, met collega Mario, daarna ga ik snel naar huis om me om te kleden voor het concert van Stef Bos en daarna loop ik met ex leerling en nu collega Jarno, juist die van die ringen, we lopen in de nacht van 0.00 tot 01.00 wat mij ook erg leuk lijkt in de nacht als de kaarszakken nog branden en we kunnen genieten van de sfeer in de nacht dus is inderdaad mijn fototoestel mee om  veel  te fotos maken. Kortom een hefig weekeinde waarin ook nog gesport moet worden en waar er zeker moet worden genoten van het leven..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten