zondag 30 september 2012

middagje strand duinen wandeling en gezelligheid

 
Zondagmiddag ben ik met vriendin Els en Kitty in Noordwijk een  lekkere wandeling gaan maken door de duinen en langs het strand, we hadden gekozen voor een bostoch en dan lekker door de duinen, maar zoals ik al vermoede, ik word wat ouder en de duinen in betekend ook heel veel klim werk, en dat is opzich nog niet zo erg maar ik had al gesport en erger nog er lag van dat vermoeiende zand, je kent het wel, dat zand waarin je dus wegzakt en dus loopt te ploegen alsof je een paard bent..Ik krijg er altijd een beetje en akelig gevoel bij omdat je dan toch wel met mijn leeftijd geconfronteerd word,.. maar gelukkig ik heb het weer gehaald. Daarna lekker met elkaar wandelen op het strand, met tegenwind. kortom vechten tegen de weergoden en alsof dat nog niet genoeg was ook nog tegen het water van de zee, wat opkomend was.. en als aller ergste tegen de strandwacht.. die reden heel hard langs de kuststrook, en we hoorde ze aankomen en gingen op zij, maar net niet snel genoeg, Kitty viel voorover en was ineens een zandhapper... Els sprong op zij en was ineens een nat beentje.. en helaas ik kreeg de volle mep van het opspattende water... en was meneer wetverkiezing..... maar goed ik snap de lol hiervan. ik doe dit zelf ook graag, iemand helemaal nat maken als ik door een plas scheur, dus ik mocht niet vloeken maar dat heb ik wel gedaan. Maar goed we hebben doorgevochten tot het einde dat we aankwamen bij een strandtent waar we neerzakten op heerlijke stoelen. Verbazing bij mij dat er zelfs iemand binnen zat te roken met een asbak en sigaret.. dat is toch een uitstervend ras dacht ik zo maar dus niet..Samen lekker eerst broodjes met tappenade en met aoilie gekocht, en als voorafje gegeten, de dames aan de witte wijn en ik aan de sap blauw. ook een genot om eerlijk te zijn.. prima. Daarna besproken over de aankomende reis naar Marokko, en ik heb er zin in, 8 dagen in een land dat me intrigeerd mede doordat ik veel leerlingen heb die uit dit land komen,dus ik wil alles weten van het land en ontdekken.... dus ik ga maar naar de koningssteden. Als ik alle verhalen mag geloven krijg ik wederom de reis van mijn leven.. Nadat we de dingen hadden besproken hebben we nog heerlijk zitten te eten Els aan de geitenkaas, kitty aan de thaise curry kip en ik de thaise curry vega.. heerlijk, afgesloten met een heerlijke bak koffie en het was klaar.. daarna lekker rustig terug gelopen naar de auto met nog een duintje genomen, met vermoeiend zand.. en daarna lekker naar huis. Wat is het toch heerlijk dat soms het geluk en het genieten in zon klein hoekje zit. gewoon goed gezelschap, gewoon een simpele wandeling en genieten.... En we hoefden ons geen zorgen te maken over verdwalen etc, Kitty had haar SOS jas aan dus dat scheelde.. al lag ze wel meteen toen de strandwacht eraan kwam in het zand te happen en te tijgeren als een volleerde militair.... dus het SOS op haar capu was duidelijk te zien voor iedereen.





1 opmerking:

  1. Het was inderdaad een heerlijke dag om buiten te zijn. Binnen roken? Je hebt dit toch wel gemeld?

    BeantwoordenVerwijderen