dinsdag 4 september 2012

boerensport internationaal

Vandaag kon ik eindelijk weer een keer mee naar de boerensport van de internationale schakelklas.. en het is een feestje.. ik lach me suf, ik geniet en de kinderen stralen en vermaken zich enorm. In het begin zijn ze bang dat ze vies worden en als dan 1 in het water valt schrikken ze even maar dan gaat het ook echt los, ze gaan ervoor en voor je het weet is het een natte bende, en is het lachen. De koppen die ze trekken als ze ontdekken dat ze na een klim over een heuvel voor een bak staan vol met modder en nattigheid, waar ze dan doorheen moeten tijgeren.... het ongeloof, en na een paar voorzichtige stappen gaan ze toch voluit erin.. en ik zie ze genieten... ze baggeren als echte militairen door de modder, ze springen in het water en ze komen er weer uit ook dat scheelt een hoop. Wel hadden we bijna onze kleinste somalische dame verloren, omdat ze niet kan zwemmen, en vol enthousiasme sprong ze in net iets te diep water.. en ja daar kon ze niet staan.. gelukkig zijn de leerlingen dan zo sociaal dat ze meteen elkaar helpen en was deze kleine zo weer op het droge.. maar het is genieten.. ik heb kinderen gezien die zo bang waren om iets te doen, maar door ze aan te moedigen, ze over de streep te trekken, ze te coachen kwamen ze vandaag tot ongekende hoogtes, en soms als het mis ging, hielpen ze elkaar meteen... het was weer een dag om van te genieten en zo leuk, maar de fotos spreken vorozich die hier op facebook staan  in het album isk poldersport..
ik blijf het lachen vinden zeker als je tussen de schapen door loopt naar een volgende activiteit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten