woensdag 12 september 2012

ook ik....

Ook ik en niet Gij Brutus, ging naar het stemburo vandaag in alle vroegte.... Dit keer had ik de belangrijke taak om tevens voor vriend Ayaz, die op vakantie is in Turkije, zijn stem uit te brengen.. dus dat heb ik heel serieus gedaan. Ik heb natuurlijk eerst hem vreselijk zitten plagen dat ik zou stemmen op een partij waar hij als man uit Pakistan nooit achter kan staan, maar dat maakt niet uit, hij kent me en ja ik heb echt gestemd wat hij wilde... gelukkig komen onze partijen overheen en was het niet zo moeilijk. Al jaar en dag kies ik altijd de onderste man van de lijst van mijn partij, en dus dit keer ook , en meteen voor hem de bovenste man van de partij.. dus het was mooi rond. Moet wel zeggen, dat ik het altijd erg aandoenlijk vind als ik weer in een stemhokje sta en dan mag stemmen.. mijn stem uit mag brengen.. heerlijk vind ik dat. Deze ochtend was ik eerst even snel poes wezen verzorgen. maar poes was weer eens niet aanwezig en ik denk dat hij loopt te sloeren door de buurt, ik ben dan altijd een beetje ongerust als ik hem niet zie, maar gelukkig was zijn bakje aardig leeg, al zouden het natuurlijk ook ratten kunnen zijn geweest dat weet ik niet.. maar het mag de pret niet drukken in ieder geval. Op weg naar school, ik was van plan om te gaan stemmen in het bejaardencentrum vlak bij mijn school, maar dat kost soms wat meer tijd om dat de ouden van dagen, vind ik een prachtige uitdrukking, daar soms wat meer tijd nemen om te kunnen stemmen.. rollators moeten aan de kant, kunstgebitten recht gezet, heupen aan en af geschroeft, wandelstokken in de bakken gedaan, brillen verwisseld, en als je pech hebt ook nog het haar gekamt want je moet wel netjes zijn als je gaat stemmen, kost het soms wat tijd dus nu kwam ik langs het schooltje vlak bij de  verzorgpoes en dus meteen auto aan de kant en hup naar binnen om te gaan stemmen.. en ik vind het leuk. ineens vallen dingen op hun plek, waarom moet je zo goed leren binnen de lijntjes te kleuren, juist het stipje moet met het rode potlood mooi en binnen de lijntjes worden ingekleurd.. heerlijk.. ik voel me weer kind. Ik sta daar dan ook met mijn puntje van mijn tong naar buiten  heel dapper en mooi te kleuren, want wie weet krijg ik wel een stikker of zo en vandaag had ik het geluk ik mocht zelfs twee keer het stipje rood kleuren... echt mijn dag kon niet stralender beginnen.... ik hoop nu al dat bij de volgende verkiezingen, ik gok over 2 jaar, vriend Ayaz weer op vakantie is en wie weet mag ik dan ook wel het stembiljet van vriendin Heleen inkleuren.. dat zou mijn topdag zijn.. drie biljetten inkleuren op mijn mooist...heerlijk;

Geen opmerkingen:

Een reactie posten