maandag 10 september 2012

het groen hart klopt

Elk jaar gaan we met onze kids op kamp van het lwoo en van onze vmbo leerlingen. De eerste jaars gaan dan lekker mee met de docenten, hun coaches en tevens ook wat enthousiastelingen die ze ondersteuen. Elk jaar is het weer een feestje.. met die gasten en genieten ook. De afgelopen jaren zijn we in Austerliiz geweest, in Sevenum, in Nunspeet en dit jaar gaan we naar Lunteren. We hebben een geweldig kamplied, door een lieve collega geschreven op de muziek van de beatles.. yello submarien.. en we zingen dan ook overal met verve... lwoo in (dit keer in lunteren) op kamp...
en dat doet het hem, ik vind dit een gouden vondst van deze collega een algemene tekst, je kan de plaatsnaam aanpassen en klaar. tijd en plaatsloos kan het elke keer weer mee. Met deze moderne tijd even een druk op de knop , liedje te voorschijn halen en dan plaatsnaam aanpassen en klaar.. we kunnen er weer drie dagen tegen aan en uit volle borst zingen.. LWOO in Lunteren op Kamp, Lunteren op kamp. Lunteren op kamp (2x). Kan inmiddels na tig jaren dit lied zingen het refrein uit mijn hoofd maar de rest is weg.. maar dat geeft niet het is leuk.
Vorig jaar bedacht ik me echter dat ik het zo leuk zou vinden dat de leerlingen foto's gingen maken van een hart, onze school heet tenslotte het groene hart, afdeling leerpark, op verschillende plekken met een bepaalde thema, bijvoorbeeld het hart, en jij , het hart in de natuur, het hart en vul maar in. Er kwamen de meest bijzondere fotos in voor en erg leuk ook om te zien... al baalde ik dat het geen groene hart was helaas.. maar dat is nu veranderd, leve de kringloop, en wie weet leve mijn enthousiaste collega van kunst en cultuur, die zo leuk reageerde ik heb nog ergens groene pluche liggen voor het hart wat ik zou maken ... dus ik wacht af.. maar er gaat een fototoestel mee om fotos mee te maken door de leerlingen als ze er zin in hebben dan. Inmiddels is het rode hart groen geworden op mijn balkon en droogt hij lekker..  en hij gaat mee.. kortom nu gaan we niet de voet in doen maar Het groene hart in....
en wij maar zingen.... Het groene hart in Lunteren op kamp.. fotos tegen wil en dank, tegen wil en dank.....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten